› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Hjälp med Inköpslista! :) (Importimageracing.com)
- Detta ämne har 44 svar, 5,778 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
Jocke.T.
-
FörfattareInlägg
-
6 december, 2010 kl. 15:05 #214641
Jocke.T
DeltagareJag ska nog beställa någon gång i nästa vecka.
Tja, det borde vi ju kunna göra. Kanske kan försöka flirta till oss rabatt om vi beställer såpass mycket grejer 🙂6 december, 2010 kl. 21:01 #214621Fricke.w
DeltagareJa de kan ni säkert göra, josh är inte omäjlig när de gäller att få bra priser om man beställer mycket, prutade själv ner priserna ganska mycket när jag köpte mina delar till motor bygget.
Och precis som Tomk sa gör inte mistaget och bestäl nå sid matade spridare, jag gjorde ju missen att beställa agencypower fuel rail för just sti usa och den var ju så klart sid mattad när den kom hem, men har fixat de nu som tur va, genom just agencypower själva, var riktigt go killar att ha och göra med där också 🙂7 december, 2010 kl. 01:13 #214642Jocke.T
DeltagareDet är ju riktigt bra! Är aldrig fel med bra priser.
Jag såg att du hade gjort det, skönt att det löste sig för dig 🙂7 december, 2010 kl. 04:19 #214617Andersson
DeltagareJag kan vara intresserad av kolvar och stakar till min ska bara sprata med Kvarnis först vad jag behöver.
7 december, 2010 kl. 06:46 #214634TomK
DeltagareHehe den mannen har ju svar på det mesta. Man borde starta en ”fråga kvarnis tråden” =)
7 december, 2010 kl. 09:28 #214612Kvarnis
DeltagareOJ! Det visste jag dock inte 😮
Om jag inte är helt ute och cyklar så borde denna vara rätt då?
http://www.importimageracing.com/p/ACT-Heavy-Duty-Street-clutch-kit-STI.htmlJag är helt ny på Subaru, har bara hållt på med Saab innan och har därför väldigt dålig koll på vad som är bra och inte bra.
Jag såg att dom hade ett UNequal length grenrör på Importimage för en lagom peng.
http://www.importimageracing.com/p/GT-Spec-Unequal-Length-Header-WRX-STi-LGT.htmlOK, 850cc It is! 😉
Angående turbovalet så har jag faktiskt funderat på en MD321T så det tycker jag blir toppen 🙂
Nu har jag knåpat ihop en ny lista, Dock utan turbo då Importimageracing inte har MD snurror:
DeatschWerks side Feed 850cc Injectors & Walbro 255lp
ACT Stage 1 clutch kit + ACT Prolite flywheel 04+ STI combo
APS Black DR 725 FMIC for 02-07 WRX/STI
Invidia Divorced Catted Downpipe for 02-07 WRX/STi
GT Spec Unequal Length Header for 02-10 WRX/STi/LGT
Jag hoppas att denna listan passar mina behov bättre.
Förresten, Tack Kvarnis för att du har lust att hjälpa mig 🙂EDIT…
Ser bättre ut, men köp ett grenrör från Harvey Smith i UK i stället tillsamans med hans up-pipe. Visst dyrare ca 6k, men mycket bättre !!!
Sen så handla turbo av Mark på Lateral Performance.
Sen som några påpekade köp inte sid matade spridare utan köp toppmatade.Det du bör fundera över ecu’n, ecutek är så där med en sån kompetent turbo som MD321T.
Du får ett pm tror jag 😀
7 december, 2010 kl. 10:25 #214622Fricke.w
Deltagarelånar lite här bara, toparna blir ju färdig nu i veckan till min, och så blir de ju aktuelt att snart nog lyfta i motorn i gen, men till frågan jag köpte ju dena kopling till mit bygge.
http://www.importimageracing.com/p/Clutch-masters-fx400-Stage-4-Clutch-Kit-STI.html
Och vad jag förstår dig kvarnis så kommer den bli över jävlig att köra med då 🙁 att man alldrig ska lära sig och bara handlar på kän jämt 😀
7 december, 2010 kl. 11:02 #214632Mäki
DeltagareTjaa, det är ju vänligare än 4 puck 😉 mm det kommer bli hårt för dig. Bara tryckplatta gör sjuk skillnad.
7 december, 2010 kl. 11:39 #214643Jocke.T
DeltagareJag kan vara intresserad av kolvar och stakar till min ska bara sprata med Kvarnis först vad jag behöver.
Okey, jag skriver i förväg innan jag beställer så att alla som vill vara med får möjligheten 🙂
Hehe den mannen har ju svar på det mesta. Man borde starta en ”fråga kvarnis tråden” =)
Agree!
Ser bättre ut, men köp ett grenrör från Harvey Smith i UK i stället tillsamans med hans up-pipe. Visst dyrare ca 6k, men mycket bättre !!!
Sen så handla turbo av Mark på Lateral Performance.
Sen som några påpekade köp inte sid matade spridare utan köp toppmatade.Det du bör fundera över ecu’n, ecutek är så där med en sån kompetent turbo som MD321T.
Du får ett pm tror jag 😀
Hehe, tur att det finns folk att fråga. Jag fick nämligen för mig att det var sidmatade :p
Och som sagt, det ligger ett Simtek och väntar 😀
Yes, PM’et är besvarat.
Mvh Jocke
7 december, 2010 kl. 14:56 #214613Kvarnis
Deltagarelånar lite här bara, toparna blir ju färdig nu i veckan till min, och så blir de ju aktuelt att snart nog lyfta i motorn i gen, men till frågan jag köpte ju dena kopling till mit bygge.
http://www.importimageracing.com/p/Clutch-masters-fx400-Stage-4-Clutch-Kit-STI.html
Och vad jag förstår dig kvarnis så kommer den bli över jävlig att köra med då 🙁 att man alldrig ska lära sig och bara handlar på kän jämt 😀
Med en aps snurran så är det lite overkill ja 😉 😀
En organsik lammel hade varit att föredra
men va f-n är bilderna på topparna du lär ju knäppa några så man får se om man ska skicka lite grejer ner till Olle 😀Du får byta turbo så den matchar kopplingen 😉 😀
8 december, 2010 kl. 09:16 #214623Fricke.w
Deltagareha ha ja man får lära sig av mistagen 😀
Jo jag ska ringa Olle i dag och höra hur långt han kommit med topparna, så kan man vell åka förbi en sväng och ta nåra kort 🙂
Ja tyvär så vart nog de messta overkill på detta bygge i förhållande till turbon jag har, men lika där skulle alldrig ha börjat med att köpt turbon, utan handlat den sisst när jag vetat vad dom andra delarna pallat 😀
8 december, 2010 kl. 20:13 #214618Andersson
DeltagareJag har beställt mina saker redan.
8 december, 2010 kl. 20:15 #214644Jocke.T
DeltagareOkey. Blev det från Importimageracing? 🙂
Mest intresserad av att höra hur smidigt det är och vad frakten går på.13 december, 2010 kl. 17:20 #214645Jocke.T
DeltagareNu har jag kommit en bit på vägen.
Turbo, grenrör och inlet-pipe är köpt av Kvarnis. Delarna plockas av från hans bil runt jul så jag vet inte riktigt när jag får dom.
Sen blir det att beställa resten av grejerna.5 januari, 2011 kl. 15:51 #214646Jocke.T
DeltagareNu är min turbo och det på väg 🙂
Jag har även här i mellandagarna köp lite ballast (stereoprylar) till bilen 😛 Så det blir lite dunk också.När det gäller att beställa grejer från USA så väntar jag mest tills jag väl ska börja pilla med bilen ifall jag skulle behöva något mer. Jag hittar trots allt grejer som kan vara bra att ha hela tiden 🙂
Får väl snart lägga upp en projekttråd istället 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.