SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hjälp med Inköpslista! :) (Importimageracing.com)

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

om man kör på den här recepte men man vill ha lite mer botten dra i bilen, är de en twinscroll turbo som gäller?

dock så blir de en annan downpipe för de är ju en annan fläns på en twinscrol

Adam K
      Deltagare

OFF topic! ställ enskilda frågor i egna poster. Svarar ändå här nu. Annan sump, grenrör, uppipe. Men inte får du mer bottendrag, bara tidigare spool. För bättre bottendrag behöver du större volym eller högre kompression.

om man kör på den här recepte men man vill ha lite mer botten dra i bilen, är de en twinscroll turbo som gäller?

dock så blir de en annan downpipe för de är ju en annan fläns på en twinscrol

Den sista IDIOT är inte född ännu.

Gilarski
        Deltagare

. För bättre bottendrag behöver du större volym eller högre kompression.

…eller en kompressor :rolleyes:

Det finns kolvar som ger lite högre komp men då kan man ju likväl fundera på mer omfattande ingrepp.

Jocke.T
          Deltagare

Ahh, kul att det är lite liv i tråden iaf 😛
            Jag hade nästan glömt av den. Men min beställning är iaf på väg till mig just nu med UPS 😀
            Jag åkte på en Tull/moms kostnad på 2669kr, vilket inte är farligt, dock så stod det 1000$ som värde på paketet 😉

Adam K
            Deltagare

Lycka till o hoppas du hinner få fart på åket till i sommar 🙂

Jo, kompressor ger också mer drag från botten 🙂
              Jag menade inte att ’det är bara att’… *enklast* är nästan säkert att köpa en 2,5lit. motor och montera/mappa.

Jocke.T
              Deltagare

Tack Adam K 🙂
                Nu har jag 2 av världens största paket ligganden i vardags rummet 😛

Nu ska jag bara finna lite tid så jag kan börja på bilen.

Det är även lite saker som saknas som ska köpas lite senare. Spridare, soppapump, dumpventil samt lite mätare.

Jocke.T
                Deltagare

Jag har en liten fråga bara. Svänghjulet som jag köpte i kopplingskombon, ACT Prolite, måste det balanseras eller är det bra från fabriken?

berne
                  Deltagare

Jag har en liten fråga bara. Svänghjulet som jag köpte i kopplingskombon, ACT Prolite, måste det balanseras eller är det bra från fabriken?

hoppas de kommer dyka upp en projekt tråd?

Kvarnis
                    Deltagare

Kopplingarna är normalt balanserade.

Fricke.w
                      Deltagare

Jocke.T är du ute efter spridare så har ju jag power enterprise som blev över, behövde alldrig montera dom, då orginal spridarna klarade uppgiften på 3.8bars soppa tryck 😀
                        Är i alla fall 650cc spridare, men OBS!!! tittar du på deras hemsida så kommer du snart att se att 650cc inte gäller subaru, då power enterprise alltid upp ger sina spridar värden på 2.5bar och subben har ju 3.0 i standard tryck, så är så fallet som vi då som har 3.0bar, så står de på deras sida att man för lägga på en 10% ökning på spridar värdet, så dom flödar alltså 715cc på en subarus standard tryck.
                        Men dom är till salu i alla fall, om du är intreserad.

MVH
                        Fredrik

Jocke.T
                        Deltagare

hoppas de kommer dyka upp en projekt tråd?

Det kommer det garanterat att göra 🙂 Ska bara få tummarna ur och börja på det.

Kopplingarna är normalt balanserade.

Tack, då vet jag.

Jocke.T är du ute efter spridare så har ju jag power enterprise som blev över, behövde alldrig montera dom, då orginal spridarna klarade uppgiften på 3.8bars soppa tryck 😀
                          Är i alla fall 650cc spridare, men OBS!!! tittar du på deras hemsida så kommer du snart att se att 650cc inte gäller subaru, då power enterprise alltid upp ger sina spridar värden på 2.5bar och subben har ju 3.0 i standard tryck, så är så fallet som vi då som har 3.0bar, så står de på deras sida att man för lägga på en 10% ökning på spridar värdet, så dom flödar alltså 715cc på en subarus standard tryck.
                          Men dom är till salu i alla fall, om du är intreserad.

MVH
                          Fredrik

Det låter ju trevligt 🙂 Men jag har inte riktigt bestämt mig än om jag ska köra på BF98 eller på E85. Så fort jag har kommit underfund med det så ska jag bestämma mig för vad för spridare som ska användas 😛 Men jag ska ha det i åtanke, tack.

berne
                          Deltagare

kör du med öppet luftfilter?

Jocke.T
                            Deltagare

kör du med öppet luftfilter?

Japp, det gör jag. Ett HKS svampfilter.
                              Är lite därför med jag vill ha bort LMM’en.

vad vet jag
                              Deltagare

Japp, det gör jag. Ett HKS svampfilter.
                                Är lite därför med jag vill ha bort LMM’en.

vad kör du för avgas system?
                                var ska du mappa bilen? per håller inte på längre va:S eller har jag fel

Jocke.T
                                Deltagare

Jag har ett Invidia 3″ med racekatt från turbon och bakåt.
                                  Jag tänkte faktiskt åka till England och få den ordentligt mappad alt. om något från England kommer över hit.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.