SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hjälp med kat placering på ner rör (DP)

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Turbovin
    Deltagare

Seriöst med jigg å grejjer, blev väl kanon. Vi körde mest på känsla för feeling och det blev ju bra det också 🙂

Mrpowwer
      Deltagare

Tack tack. Jepp ska köpa bandage, vad tror ni om biltemas?? Eller ska man välja något annat från någon annan firma?

Ja jag tänkte också kört på känsla men jag jobbar som svetsare och har hur mycket spill bitar som helst så därför slängde jag ihop jiggen:)
        Mvh Jonas

Christian S
        Deltagare

kan funka med biltemas på dp:n men på grenröret funkar det inte, blir tydligen lite väl varmt där så skiten bränns av:D

TomK
          Deltagare

kan funka med biltemas på dp:n men på grenröret funkar det inte, blir tydligen lite väl varmt där så skiten bränns av:D

Jag kör med Biltema bandage på mitt grenrör + uppipe+ dp och det funkar kanon.
            Ser ut som nytt fortfarande 🙂

Mrpowwer
            Deltagare

Du som har bytt är det mycket jobb med att byta up-pipe:n?Måste man ha bort turbon?
              Mvh Jonas

TomK
              Deltagare

Ja turbon sitter ju på uppipen så den måste man släppa på.
                Annars är det inte så svårt. Jag lindade mitt när motorn var ur.

Mrpowwer
                Deltagare

Ja turbon sitter ju på uppipen så den måste man släppa på.
                  Annars är det inte så svårt. Jag lindade mitt när motorn var ur.

Okej men det är inte svårt att komma åt när motorn är i?? Har tillgång till en lyft som tur är:)

TomK
                  Deltagare

Okej men det är inte svårt att komma åt när motorn är i?? Har tillgång till en lyft som tur är:)

Nej det är det inte. Man måste dock under och släppa 2 bultar till uppipen från grenröret sen är det bara att lyfta ur den.

Mrpowwer
                    Deltagare

Nej det är det inte. Man måste dock under och släppa 2 bultar till uppipen från grenröret sen är det bara att lyfta ur den.

Okej, tack för hjälpen:)

Christian S
                      Deltagare

ofan, testade på mitt förra grenrör och det blev helt fnasigt och på vissa ställen brändes det av.

TypeR
                        Deltagare

get a decent quality bandage thats thicker and more heat retaining it does a very important job so spend some extra beer tokens on it 🙂

nossnoJ
                          Deltagare

Lånar tråden lite.

Då jag inte har någon erfarenhet av att svetsa själv så tänkte jag lämna bort till en som kan svetsa. Tänkte sätta kissen här;

Då jag inte har någon möjlighet att göra en fixtur att sätta pipen i.
                            Vad tror ni om att sätta den där? Det borde ju funka. Tacksam för tips och idéer. 😉

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.