SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hjälp med Kylfläktar Impreza GT -00

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Lillman
    Deltagare

Tjena.

Har fått igång bilen igen efter 1års av skruvande =)

men dock har jag ett problem med kylfläktarna. och hur dom skall styras.

Har låtit bilen stå på tomgång ca 20 min = inga kylfläktar, kylfläktarna går inte igång.

Har kört med bilen = inga kylfläktar går när jag stannar

När man kör diagnos programmet med dom två gröna kontakterna går den vänstra (förarsidan) fläkten igång inte den högra.

Styrs den ena från ac’n och den andra från motorstyrdonet ?

temp mätaren ligger på halva skalan som vanligt om jag kommer ihåg rätt.

Tips och tricks uppskattas är lite orolig med tanke på att det har lagts en del tid och pengar på motorn och bilen det senaste året.

// Lillman

b20mannen
      Deltagare

Om du inte har AC, men vill att den högra kylfläkten ska fungera, så måste du stoppa i ett par reläer till i säkringsboxen i motorrummet, och i vissa fall även bygla en kabel så att den högra fläkten går utan signal från AC:n.

När det är gjort, så går båda fläktarna samtidigt. Antingen på halv eller full fart.

En vanlig orsak till att fläktarna inte går är också att det brukar ärga rätt så friskt i kontakten till fläkten. Värt att undersöka.

Lillman
        Deltagare

kollade fläkt kontakterna dom är ok.

som sagt sätter man ihop dom gröna kontakterna under ratten så går den vänstra fläkten igång. det jag är lite osäker på ifall den går igång när motorn kommer upp i temp eller inte.

tycker att mätaren är lite små jobbig i det läget. iom att den bara går halvvägs.

vart sitter temp givaren ? samt är det någon som vet vad den ska ha för Ohm tal när den skall starta fläkten ?

// Lillman

pettsun
          Deltagare

får inte mina fläktar att starta heller. vilken givar går dom på ?

pettsun
            Deltagare

Får inte mina fläktar att gå heller. Kört den jävligt varm stillastående men utan resultat.
              HAr testat koppla ihop dom gröna kontakterna och då går båda fläktarna(har ac)

Om jag slår på ac’n så startar båda men har jag ac’n av så går dom inte. fläktarna borde väll gå fast man kör utan ac?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.