› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Hjälp med laddtryck!
- Detta ämne har 18 svar, 1,236 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 4 månader sedan av
HAEN.
-
FörfattareInlägg
-
22 oktober, 2004 kl. 06:15 #663
HAEN
DeltagareJag har en gt som laddar 1,0-1,2 och ibland bara 0,9 den är mappad hos jrm så den ska ladda 1,35,någon som har några bra förslag vad det kan vara?
22 oktober, 2004 kl. 06:23 #39639SecretAgentMan
DeltagareRing JRM?
/J
22 oktober, 2004 kl. 06:30 #39648HAEN
DeltagareJag har ringt till dom men dom viste inte vad det kan vara det kunde inte vara mappningen iallafall sa dom,jag har bytt magnetventilen så då gick den lite bättre.Jag har även gjort ren slangarna mellan turbo och wastgate och magnetventilen.
22 oktober, 2004 kl. 06:32 #39646Practos
Deltagaresläng magnetventilen i soporna och stoppa i en dawes 😀
22 oktober, 2004 kl. 06:36 #39649HAEN
DeltagareJo det är ju också ett alternativ men går det när jag har tec3?
22 oktober, 2004 kl. 06:55 #39640SecretAgentMan
DeltagareVar noga med att kolla att det inte spikar bara…är tänding och soppa satt lite elakt kan den snabba spoolen med en dawes ställa till det.
Men JRM har ju helt klart levererat något som strular..
/J
22 oktober, 2004 kl. 06:59 #39650HAEN
DeltagareJo det är ju sant,jrm sa att dom ställde den lite fett.Så jag kan kanske montera min dawes och prova lite,men då laddar den väll lika på alla varvtal?
22 oktober, 2004 kl. 07:04 #39641SecretAgentMan
DeltagareDen håller inställt laddtryck så länge turbon kan hålla det – de flesta normala aggregat taktar av uppemot 6000 varv i alla fall.
Men skall du montera dawesen, be JRM kolla att allt lirar, alternativt be någon med Deltadash logga lite och kika på det.
/J
22 oktober, 2004 kl. 07:11 #39651HAEN
DeltagareJa jag ska ringa till jrm och och höra vad dom tycker,det är ju lite långt å åka till dom å kolla upp det.Kan det vara läcka på någon slang? Jag har kollat på alla slangar(tror jag).Jag väntar nog med att sätta dit dawsen för den går ju ganska skapligt iallafall.
22 oktober, 2004 kl. 07:45 #39643Strat
DeltagareVar bilen så då du fick den från JRM eller har det kommit senare? Går bilen dåligt överlag, ryckigt osv? Eller laddar den bara för lite?
Luftmängdmätaren kan ju spöka på många vis…
22 oktober, 2004 kl. 07:57 #39652HAEN
DeltagareVi tar hela historian från början fredagen då det var mässa i sollentuna då började den ladda 0,9 när vi åkte ner på morgonen före detta så har bilen gått kanon sedan jag var hos jrm.På jrm så bytte vi lmm också när jag var där och bytte till tec3+soppapump.Bilen går ju som vanligt men den laddar bara för lite jag bytte magnetventilen nu laddar den ungefär 1,25 men det är ju fortfarande 0,1 för lite.Jag pratade med rickard på jrm han sa att om det skulle vara fel på mappen så skulle bilen inte funka alls.
22 oktober, 2004 kl. 08:56 #39642SecretAgentMan
DeltagareAtt bilen inte skulle fungera alls låter helt otroligt om han skulle sagt…det är parametrar man skruvar med, vilka gör att saker fungerar lite bättre….eller lite sämre.
Styr och regler är vad allt handlar om, man plockar ut ett värde ir systemet, ändrar på en inparameter, kollar resultatet, skruvar lite till – etc.
Men i alla fall – du har inte bytt slangarna mellan solenoid och turbo/wgklocka och missat den lilla kulan?
/J
22 oktober, 2004 kl. 09:02 #39653HAEN
DeltagareNej jag har inte bytt slangarna bara gjort rent slangarna så kulan är kvar.
22 oktober, 2004 kl. 09:11 #39644Strat
Deltagare1,25? Laddar den mer och mer ju mer du kör? Har en knasig teori 😉 Kan vara så att den nya ventilen har ett lite annorlunda flöde och att ecu’n inte får ihop target boost och wg duty, som förmodligen är för låg… Den håller på att lära sig nya värden och justerar eftersom. Finns både short term och long term learning här vad jag vet. Den kan dock inte justera hur mycket som helst.
22 oktober, 2004 kl. 09:21 #39654HAEN
DeltagareVentilen kommer från en skrot och den har varit på en gt 99.Om jag står med bilen på tomgång ett tag och åker iväg så laddar den runt 1,0 men kör jag som fan ett tag så då laddar den 1,25 efter ett tag men bara på 4an och 5an dom andra växlarna laddar den runt 1,0.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.