› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp! med motor
- Detta ämne har 22 svar, 1,805 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
RallyThozze.
-
FörfattareInlägg
-
8 mars, 2007 kl. 17:25 #3650
DajM
DeltagareTjena
när ja skulle åka hem från jobbet idag började bilen bete sig konstigt( varven pendlade mellan ca 1100-600 rpm) när jag stog stilla.
När jag kom mot en korsning så åkte dom ner till noll o motorn dog nästan precis så att den klarade sig, Sen kom jag till nästa korsning där den dog, så ja fick starta den med nyckeln igen.
Jag tänkte att de va de öppna luftfiltret så de byttes mot orginal luftburk när ja kom hem. Men samma symptom visade sig igen =(Kan de vara LMM:en? och isf vart får jag tag på en sån hyffsat billigt och snabbt?
Tacksam för snabba svar // DajM
8 mars, 2007 kl. 17:51 #60327SecretAgentMan
DeltagareLuftmassemätare som tröttnat blir inte bättre – den lokale subaruhandlaren har det du behöver.
/J – som undrar lite över denna typen av fråga som dyker upp mer ofta nu än tidigare ( :+ ), är det inte självklart att har man en Audi så lär audiaffärn’ ha delar, åker man Subaru…ja… 😀
8 mars, 2007 kl. 18:30 #60344DajM
DeltagareMycket tack för hjälpen =)
Nu slipper man sitta med hjärtat i halsgroppen och tänka att det var nått värre hehe =)
8 mars, 2007 kl. 19:27 #60345DajM
DeltagareVad kallas den för`?
Har sökt både på mekonomen och meca men hittar bara lufttrycks mätare
;( // DajM8 mars, 2007 kl. 19:39 #60332FeA
DeltagareVad kallas den för`?Har sökt både på mekonomen och meca men hittar bara lufttrycks mätare;( // DajM
Hoho! Kolla på S U B A R U ! Inte mekonomen eller meca… 😉
Luftmassemätare (LMM) heter den.
9 mars, 2007 kl. 07:16 #60328SecretAgentMan
Deltagare…ibland undrar jag om det är ett gäng forumtroll här och luras lite – för annars är bristen på sunt förnuft och andra goda egenskaper kraftigt oroande. 😮
/J
9 mars, 2007 kl. 07:53 #60333AK_Impreza
Deltagaredetta är samma problem som ja har 😛 så tack att det löstes för bådas del 😛
9 mars, 2007 kl. 12:31 #60348Niklas
DeltagareVad kallas den för`?Har sökt både på mekonomen och meca men hittar bara lufttrycks mätare;( // DajM
Luftmassemätaren heter Luftmassemätare och din lokala Subaruverkstad lär definitivt veta vad det är för något. Om du blir rekommenderad att åka till en Subaruverkstad så är säkert det tipset bra, speciellt när ingen säger något annat. Originaldelar är inte alltid billiga så visst kan det vara bra med billigare alternativ men jag förstår inte var för du börjar leta på andra ställen än de som du blivit rekommenderad av Imprezaägare som kört runt med bilen i 7-8 år.
Hoppas problem löser sig när du sätter i en ny Luftmassemätare ”LMM” som du köpt av din lokala Subaruverkstad, inte Jula, Meca, Micro, Biltema eller Danmobility.
9 mars, 2007 kl. 16:04 #60336elver
DeltagareHar inte ”tre.se” ett abonnemang där ny LMM ingår utan extra kostnad? :+
9 mars, 2007 kl. 16:06 #60329SecretAgentMan
Deltagare…eller så försöker man lyssna på erfaret folk och ger f*n i de här tuffa öppna konfiltren? 😉
/J
9 mars, 2007 kl. 17:41 #60334AK_Impreza
DeltagareLMM:en kan ryka med orginalbox oxå, ja har org. box o det är nog min LMM som strular!
9 mars, 2007 kl. 17:44 #60330SecretAgentMan
DeltagareKan kan den absolut, men det händer 99 ggr mera ofta med öppet filter. 😀 Har det alltid suttit original filterbox tillsammans med luftmassemätaren din? 😉
/J
9 mars, 2007 kl. 19:40 #60335AK_Impreza
Deltagareja har kn luftfilter i orginalboxen…
kan det vara boven?10 mars, 2007 kl. 23:30 #60337elver
DeltagareUtslitet ämne, men jag bidrar med min ”färska” statistik:
Kör GT-00, avsnorklad, gått 13k mil. Byter luftfilter (Subaru original från Subaruhandlarn) varje 3k ungefär. Har alla goa ljudeffekter, och kärran har gått som en klocka i 7 år, hvergang.
Tur – kanske. Tappar förvisso XX hästar jämfört med ett XXX-filter? Att den funkar känns viktigare.-Lyssnat på ”de äldste” på forumet.
/Messershmisseredit: rättat till bytesintervallet. Ska inte skriva inlägg sent på lördagskvällen…och min LMM kommer säkert att paja idag 😀
11 mars, 2007 kl. 11:18 #60343crizzy
DeltagareNär jag köpte min Impreza GT -99 så satt det ett öppet filter.
Men Läste lite på forumet och lyssnade till SAM´s tycke om öppet konfilter. Jag tog bort det och slängde iväg det. Monterade tillbaka orginal. Sen var alla problem med tomgången borta, vart som en ny bil 😀 Så hädanefter så kommer inget öppet filter att monteras.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.