SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hjälp! med motor

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    DajM
    Deltagare

Grejen är den att jag är helt ny med imprezan så jag har nollkoll på så gott som allting 🙂 Men självklart lyssnar ja på vad ni har för tips och det är det ja går efter.( Efter SAM`s svar ringde jag direkt till subaru och bestälde en LMM ) Det är bara det att när vi har mekat volvo 240 tidigare i mina år har vi alltid kört på mekonomen osv. Fråga mig inte varför hehe

Alla är ju nybörjare nångång och just nu så är ju jag det hehe 😛
      Det är ju en anledning till att jag frågar om hjälp här på forumet, för att ja är n00b haha
      Ha de bra//

Desen
      Deltagare

Du får gärna fråga om hjälp, det är ju det forumet är till för. Men vissa frågor har tagits upp och besvarats åtskilliga gånger.
        Så genom att att söka lite så kommer du att hitta massor med info på detta.

Kör du med orginalfilter på din subba, det släpper igenom luft så det räcker till, om du inte har en toktrimmad impreza dvs. Om inte motorn behöver mer luft så finns det inte någon mening att ge den det.

Hoppas det ordnar sig med en ny LMM.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
        300 st posters av Block 1250kr
        1st porrfilm 199kr
        2st öl 28kr
        Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

DajM
        Deltagare

Fick LMM:en idag och nu funkar allt som vanligt =)

lightning
          Deltagare

Fick LMM:en idag och nu funkar allt som vanligt =)

De va ju guld!! hade precis tänkt flika in med att det kan vara ide att kolla vaccumslangar innan man lägger ut tusenlappar på lmm men det var visst den så då var det inget…..;-)

STi PRODRIVE
            Deltagare

När jag köpte min Impreza GT -99 så satt det ett öppet filter.Men Läste lite på forumet och lyssnade till SAM´s tycke om öppet konfilter. Jag tog bort det och slängde iväg det. Monterade tillbaka orginal. Sen var alla problem med tomgången borta, vart som en ny bil 😀 Så hädanefter så kommer inget öppet filter att monteras.

Ni alla som är skeptiska mot öppet Filter Testa Apexi Power Intake
              Det är ett torrt filter OBS ingen olja. körde med det utan några som helst problem, vet inte en ända som haft problem med Apexi´s filter, men det hela har väl börjat med folk som köper filter på micro osv o tror att man får ett bra filter för 300kr.

Kolla gärna http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html

SecretAgentMan
              Deltagare

*host* …jag vet då om ett par som haft strul med just det så kallade säkra apexifiltret med, faktum är – öppna filter ökar absolut risken för problem med luftmassemätaren, vilken är extremt viktig för motorns hälsa.

Det finns en liten chans att man inte får problem, men oftast är det bara en tidsfråga – för vad, lite mer insugsljud och sämre gång (få skärmar av, och öppna filter tar luft under en varm motorhuv…har ni klurat över varför bilen är mycket piggare en kall vinterdag äen en varm sommardag?) – och en stor risk att det blir problem med luftmassemätaren.

Strular luftmassemätaren så kan det gå så illa att man rasar motorn om man inte har lite känsla för att något är fel (det är inte alltid en vissen lmm triggar check engine..).

Jag är ruggigt trött på att behöva skriva det här så fort det dyler upp en ny generation ägare – GE F*N i öppna filter om du inte måste (med frontmonterade intercoolers har man sällan något val).

Det måste vara en av de mer idiotiska och onödiga moddar man kan göra – en avsnorklad standard luftburk med ett nytt, fräscht ORIGINALFILTER klarar gott och väl upp mot 400 pållar utan att ställa till med problem, hur många av er har det under huven? 😉

/J – en smula trött på ”öppna filter är inte alls ett problem”-tjötet om jag var otydlig.

sti_erik
                Deltagare

Om det är någon mer som har strul med Lmm’n så är det bara att hojjta till för jag har en liggandes som satt på min bil (sti 03) innan jag stoppade i autronicen och valde att köra utan.

den har gått 2500mil och fungerar fin fint. säljes för halva priset mot va subaru handlaren tar. Mvh Erik

RallyThozze
                  Deltagare

Har nog en LMM jag med när jag tänker efter 🙂

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.