SSC Allmänt snack Allmänt småprat hjälp med översättning

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    kaakaa
    Deltagare

hej
      jag beställde grejjer från scoobyworld igår och idag fick jag mail om att dom inte kan ta imot större summor än £500 lr något sådant…
      jag förstod inte riktigt.. men såhär stod det

”Hello,

Thanks for your order with Scoobyworld. Unfortunately we cannot accept orders from overseas customers over £500 unless payment is made via a bank transfer. As a result we have refunded your Paypal payment of £662.32. If you wish to proceed we would need to obtain a quote to send the order to you in Sweden and add that to the cost of the order and then provide you our bank details so you can make payment if you wish. We would then need to wait fir the funds to clear in our account before we can despatch the order.”

jag förstår det mesta fram till ”bank transfer” och att dom har skickat tillbaka pengarna till mig men inte sen vad jag ska göra om jag vill fullfölja ordern…

ngn som kan hjälpa med översättning? 🙂

/oskar, snart kommer snön 🙂

http://www.kaakaa.pixbox.se

Niklas
      Deltagare

Kort och gott, du skickar pengarna direkt till deras bankkonto.

Så gjorde jag när jag beställde skivor och belägg från England. Rätt smidigt faktiskt och det går att göra med din internetbank. Borde finnas en flik som heter typ ”Överföra” > ”Överföra till utlandet” (varjefall gör det så på HB och jag gjorde min överföring när jag hade Föreningssparbanken eller vad det hette (numera Swedbank).

Du får info av dem och du sätter in pengarna på deras konto. De väntar sedan X dagar tills pengarna trillat in (kan ta några bankdagar) och sedan skickar de ordern. De vill ju inte skicka prylarna förrän de fått pengarna.

Det blir mer eller mindre som en förskottsbetalning. Fast det är det ju när man handlar med Paypal och kontokort direkt också. De drar ju pengarna innan du fått pryttlarna.

Lycka till.

Janne248
        Deltagare

Google översättning någon??

http://translate.google.com/translate_t#

Inte den bästa svenska i världen, men man fattar iaf:

Hej,

Tack för din beställning med Scoobyworld. Tyvärr kan vi inte emot beställningar från kunder över £ 500, om inte betalning görs via en banköverföring. Som ett resultat har vi återbetalas ditt Paypal betalning av £ 662,32. Om du vill fortsätta skulle vi behöva för att få en prisuppgift för att skicka för att du i Sverige och tillägga att till kostnaderna för den ordning och sedan ge dig våra bankuppgifter så att du kan göra betalningen om du vill. Vi skulle då behöva vänta ädelgran medlen för att rensa i vårt konto innan vi kan skicka beställningen.

Niklas
          Deltagare

Det började ju bra, lite lustiga upprepningar och betalning ”om man känner för det”…

Om du vill fortsätta skulle vi behöva för att få en prisuppgift för att skicka för att du i Sverige och tillägga att till kostnaderna för den ordning och sedan ge dig våra bankuppgifter så att du kan göra betalningen om du vill.

…men sen…

Vi skulle då behöva vänta ädelgran medlen för att rensa i vårt konto innan vi kan skicka beställningen.

…HAHAHAHAHA!!! 😀 Tror kakaa gjorde rätt som frågade här. Hoppas mitt svar hjälpte. 🙂 Annars är det tydligen bara att ta lite ädelgran medel…bara ”för att”. :+

kaakaa
            Deltagare

haha 😛 joo det hjälpte svarade att dom skulle skicka konto uppgifter osv osv 😀
              tack för hjälpen föresten 🙂

/oskar, snart kommer snön 🙂

http://www.kaakaa.pixbox.se

Adam K
              Deltagare

Till googles försvar var det iof felstavat i mailet….

Niklas
                Deltagare

Det tror jag alla såg men förstör inte vår humorstund nu. 🙂

Adam K
                  Deltagare

Det tror jag alla såg men förstör inte vår humorstund nu. 🙂

Om du blev på dåligt humör kan du komma hit och köra några rallyvändor på min uppfartsväg 🙂

Niklas
                    Deltagare

Nja, bilen skall ställas av och har man riktig tur säljas. 😀

Adam K
                      Deltagare

Fått bra pris på en 2dörrars Citroen C4? :+

down_the_drain
                        Deltagare

Nja, bilen skall ställas av och har man riktig tur säljas. 😀

Ja.. använder man inte bilen som man ska så kan man lika gärna göra sig av med den 😀 :*

/P

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.