SSC Allmänt snack Allmänt småprat Hjälp med projektor

• Detta ämne har 19 svar, 1,491 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av RS.
Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Manor
    Deltagare

runt 12k-15k för prollen, duken vill jag komma undan med på billigast sett. Måste bara ta och måtta upp och se hur många tum jag kan ha 🙂 Har hittat några eldrivna dukar på blocket för under tusenlappen. Är det nått att ha?//.zip

Nog är det värt att lägga en liten slant på duk. Jag kan lova att det gör skillnad för bilden. Om man ska måla en MDF-skiva själv så bör man helst använda specialfärg (vilket finns att köpa). En upprullbar duk har fördelen att den tar liten plats, men en nackdel att den aldrig blir riktigt plan. Jag tycker själv att fördelen tar ut nackdelen. En eldriven duk för under tusenlappen tror jag kan fungera riktigt bra.

Manor
      Deltagare

LCD har klivit fram mycket på de sista åren och framför allt efter texas instruments lilla DLP krets som höjer det till klart godkänt…

Mork, här blandar du ihop de två olika teknikerna LCD och DLP ;).

Mork
        Deltagare

nja både och .. DLP = ”roterande speglar” men teknikniken är liknade i de båda dvs en ”vit” ljuskälla som filtreras där av de sämre kontrasterna. tänkte inte gå in på hightech med så mycket djup 🙂 då hadde han nog inte ens frågat här på forumet

Men DLP är ett klart hopp upp i klasserna men jag tycker fortfarande att plasma äter både DLP/LCD projar och LCD plattTV med råge

SecretAgentMan
          Deltagare

Mats – jag håller med dig på det mesta, men det finns mer saker än stor bild, htpc och dubbla skärmar som har olika nativeupplösning suger hårdare än Collins åsikter om japanska sportvagnar. 😀

1080p på tv är att pinka bort pengarna under 50″ – visst kan man se skillnad om man sitter en meter från rutan, men vem gör det?

Vad gäller lcd-tv har det gått framåt…fort dessutom – skall man ha en dator kopplad mot en tv har en plasma inget där att göra (knappt ens att titta på tv med kanalloggor med för den delen heller, inbränningar är ett verkligt, och STORT problem, oavsett vad som sägs).

🙂

/J

42″ lagomt-högupplöst och htpc is teh sh*t, eller for teh win som nördarna säger. 😀

RS
            Deltagare

Har själv just köpt en projektor, det blev en Mitsubishi HC1100
              http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx?&refid=25&lev=&product=1056
              Har dok itne hinnit med att montera upp den än.

mitt tips är att åka å titta på dom olika alternativen så man får se hur bilden blir, svårt att jämföra bara på pappret.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.