› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp mig förstå Blitz Nür
- Detta ämne har 14 svar, 1,093 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av
Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2004 kl. 19:12 #2507
Assazel
DeltagareSäljaren på KN racing säger att man får det feta ljudet av hela R alltså från katt bakåt.
Jag säger att det räcker med Slutburk + mellanrör (Nür Spec S)
Dessutom säger han att insatsen följer endast med hela R för att den inte behövs till S (för det låter inte så mycket)
vem har rätt?
edit: och med ett helt R, klrar man besiktnigen då?6 maj, 2004 kl. 20:17 #52677Kvarnis
DeltagareAngående ljud fråa Ailen då han kört med både och.
R från DP med insats.
S endast sultburk skulle jag tor och utan insatså det är kat’n avgör om du klara avgas värdena 😀
Så R lr S spelar ingen roll för bsiktningen
6 maj, 2004 kl. 20:26 #52685down_the_drain
Deltagareskulle oxå tro att det räcker m slutburken. grövreRör innan burken hjälper väl bara bilen att andas lite bättre? eller? Kanske lite m utseendet att göra oxå. Rostfritt alltså. Inga probs m R systemet o besiktning. MIn rullade igenom utan att den lite kinkiga gubben gnällde.
/Peter
6 maj, 2004 kl. 20:27 #52682Assazel
Deltagareok så för bara ljudet räcker det med slutburk och mellanrör? Men då får man ingen insats…?
Köper man R får man allt utom Downpipe?
6 maj, 2004 kl. 20:33 #52686down_the_drain
DeltagareNått mellanrör får man väl inte m S systemet? Då får man väl bara burken? En instatts kan juh inte va så svår att göra. E i princip bara ett extra rör man pluggar in i aset på burken.
Köp hela R så du får rejäla grejor ända från första kat o bak:P
/Peter
6 maj, 2004 kl. 20:38 #52678Wanderer
DeltagareBara för ljud räcker slutburk.
R-systemet innefattar ett mellanrör också.
Downpipe har dom ”mig veterligen” inte tillverkat någon.//Mvh Björn
6 maj, 2004 kl. 20:49 #52674Perra
DeltagareNej, någon dp har dem inte gjort. Nu sammanfattar vi:
Nür Spec R: kat-fritt system från dp o bakåt MED urtagbar insats.
Nür Spec (S): endast slutburk utan insats. Alltså, det går inte att ta ur någon. Det betyder inte att det är mer högljutt.Båda systemen är gjorda i rostfritt.
http://www.blitz-uk.co.uk/2003/exhausts.html
Mvh Perra
7 maj, 2004 kl. 07:31 #52681Assazel
Deltagare>skulle oxå tro att det räcker m slutburken. grövreRör innan
>burken hjälper väl bara bilen att andas lite bättre? eller?
>Kanske lite m utseendet att göra oxå. Rostfritt alltså. Inga
>probs m R systemet o besiktning. MIn rullade igenom utan att
>den lite kinkiga gubben gnällde.
>
>/PeterHur gick det till om det är kattfritt? Då går den väl inte igenom?
8 maj, 2004 kl. 14:56 #52683Assazel
Deltagare>Nått mellanrör får man väl inte m S systemet? Då får man väl
>bara burken? En instatts kan juh inte va så svår att göra. E i
>princip bara ett extra rör man pluggar in i aset på burken.
>
>Köp hela R så du får rejäla grejor ända från första kat o
>bak:P
>
>/PeterEnligt blitz så skall den med katbacksystem endast passa WRX??
Eller rättare sagt en jag känner som säljer saker via blitz säger att på deras hemsida så passar den bara WRX.Men tydligen kör ju folk med ”R” på GT, så han har nog fel.
Down: inga moddar behövdes?8 maj, 2004 kl. 16:34 #52679MickeM
DeltagareMen den heter väl bara GT (turbo-modellen) i Europa och GT Turbo samt WRX i andra länder (99-00)? Det var väl först 2000 då den nya 2001’an släpptes som den kom att heta WRX även i Europa.
Man blir snarare snurrigare än klokare av att läsa böcker om vad Imprezan heter i alla olika länder (Japan, Australien, USA, UK, resten av Europa, …) under alla åren som gått. Speciellt när de envisas med att ha olika beteckningar. Och dessutom olika utföranden.
Men man bör nog begära att systemet skall passa den modell av bil man har (ange land/världsdel den är gjord för och dess årsmodell och modelyear (MY)).
Rätta mig om jag har fel på något…
/MickeM
11 maj, 2004 kl. 13:00 #52684Assazel
DeltagareFunkar Blitz Nür Spec R som är avsedd för GD8 till en GC8?
antar att min svensksålda GT-00:a är en GC8?
Amerika verkar bara kränga till GD8 nämligen.
11 maj, 2004 kl. 15:15 #52687down_the_drain
Deltagarenope, inga mods behövdes. Bara att plocka av det gamla o upp m det nya. Alla upphängningar e som ett original system. tog 20min att montera inkl lyftet av bilen.
Fega inte nu köp ett helt system:P Endast det bästa e gott nog åt subban:)
/Peter
11 maj, 2004 kl. 15:16 #52675Janne248
Deltagare>
>antar att min svensksålda GT-00:a är en GC8?
>Det stämmer.
12 maj, 2004 kl. 06:37 #52680Motin
DeltagareFör dyrt för plånkan just nu annars hade man gjort det :). Får duga med en ny slutburk istället så länge hehe
12 maj, 2004 kl. 19:03 #52676Janne248
Deltagare>För dyrt för plånkan just nu annars hade man gjort det :).
>Får duga med en ny slutburk istället så länge heheÄh, spara lite till och köp Nur Spec R istället, du blir inte missnöjd!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.