› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hjälp! Min bil hackar efter kamremsbyte!!
- Detta ämne har 5 svar, 1,800 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 11 månader sedan av
Nordwall.
-
FörfattareInlägg
-
29 maj, 2008 kl. 18:43 #4121
Nordwall
DeltagareVerkstan bytte kamrem, tändstift, olja, olefilter och luftfilter i och omkring motorn. Det har gått nästan 2 veckor sen detta bytet gjordes, 10000 mila serviceen.
Den hackar och hoppar när man ligger på jämn gas i 90-100 km/h gasar man lite så spottar den och hoppar precis som att det blir för mycke soppa. Enligt verkstan så blir det inga felkoder när de andvänder instrumenten. Vi har bytt tändkablar, för verkstan trodde de var det.. Men samma skit som sist.
Jag fråga honom om han hade ställt allt rätt när han byte kamrem, det är ju en jävla massa hjul den går runt. Men om det skulle vara fel där så skulle det visas på instrumenet han ansluter för att få ut felkoder med. Men det var ju som sagt inte något fel.. Hmm, jag har läst runt lite och det skulle ju kunna vara lmm, så jag drog ur den. Då ville inte bilen start 🙁
Drar man på lite så att turbon får ladda så går allt som det ska, men inte när man har jämn gas.. Är det någon här som vet va det kan vara?
Synd att man måste åka Polo till Göteborg i helgen ;(
Jag vill ha min bil som den var förut! x(
//Björn Nordwall
Som får åka polo nu istället ;(29 maj, 2008 kl. 19:56 #63655specialized
DeltagareMärkte du ryckningarna direkt du hämtat bilen från verkstan eller märkte du det senare ?
Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉29 maj, 2008 kl. 22:34 #63656rickey
DeltagareMin betedde sig ungefär likadant och jag trodde det var lmm men det visade sig vara lambdasonden som hade gjort sitt.
Märkte det vid jämn hastighet i låga farter samt i 110 på motorvägen.
30 maj, 2008 kl. 08:20 #63654thorlake
DeltagareMen är man inte jevligt trött på verkstäder som fan inte vet något om bilar.
De mumlar om jevla felkoder hela tiden.
Tacka vet jag de meckar som testar bilen, lyssnar på den och sedan kan leverera en trolig förklaring som oftast funkar dessutom.Det verkar inte nya generationen kunna.
Nej jag får inga felkoder så inget är trasigt.
Jaha, förlåt så mycket då. Då måste jag inbilla mig.Säger givetvis inte att alla är så, men jag har träffat på dem lite här å där. (Din Bil tex.)
Nej då skall det göras en utredning som jag måste betala för X miljoner kronor.
Skall jag betala för din inkompetens?? Känns inte helt ok.Tur att jag nu bara använder meckar som jag litar på och som fan vet vad de pysslar med. suck! Spar mig många slantar.
Förlåt, men jag var tvungen att få det ur mig. 🙂
30 maj, 2008 kl. 16:08 #63657Nordwall
DeltagareJag känner samma sak!! Gillar inte när det bara andvänder felkodsläsare, utan att veta vad. Jag kan tyvärr inte så mycket om motorer men jag har bett verkstan ta och byta tändstift och flytta kamremen byt tillbaka till den vanliga mm visst verkstan har gjort det jag har sagt. Men har de ingen kunskap om bilar?? x( Hur kan lambasonden gå sönder vid en service.. Är det bara otur eller kan den gått sönder när de pillar med bilen.
Jag är inte glad eftersom det är 2 mil, och bilen har varit inne 2ggr.
//Björn Nordwall ;(
30 maj, 2008 kl. 16:09 #63658Nordwall
DeltagareMärkte du ryckningarna direkt du hämtat bilen från verkstan eller märkte du det senare ?Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857———————————-Efternamnen på mina flickvänner är Jpeg,mpeg och Avi 😉
Den hacka med engång.. Och jag påpekade detta med engång.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.