SSC Allmänt snack Allmänt småprat Hjälp och info angående Impreza wrx

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Snofi
    Deltagare

Här har du garaget länk

http://www.garaget.org/?car=54687

andreaswrx
      Deltagare

nybyggd motor och nyrenoverad låda! låter som den haft ett tuft liv….ringer en lite klocka för mig iallafall

Gilarski
        Deltagare

nybyggd motor och nyrenoverad låda! låter som den haft ett tuft liv….ringer en lite klocka för mig iallafall

Bilen verkar gått lite hårdare men om hjärtat är utbytt så borde detta vara ett intressant köptillfälle, värt att åka & provköra. Be om alla papper på låda & motor, då lär du se om han byggt & bytt allt själv eller om en verkstad fixat.

Bromspaketet verkar fräsht så det ”enda” som är kvar är hjulupphängning, men om jag minns rätt så var det nya coilisar på den?

Om den inte är smälld eller eller om nåt annat som känns helt fel så låter detta som ett intressant objekt om du frågar mig :rolleyes:

Aidin
          Deltagare

Vad gör wrx:en 0-100 på orginal?
            Vad ligger förbrukningen på vanlig körning och vid ”hård” körning? vet att det kan variera mellan tummen och pekfingret men ett ungefär?
            mvh aidin

abacus
            Deltagare

Om jag får säga mitt, om man kör hårt på bana, eller i övrigt, så ska man kanske inte tänka på soppa förbrukningen … det e´skoj att köra men svider å tanka.
              Speciellt om man kör hårt typ isbana eller likande så räkna med med en åtgång på det dubbla
              MINST.

Aidin
              Deltagare

Om jag får säga mitt, om man kör hårt på bana, eller i övrigt, så ska man kanske inte tänka på soppa förbrukningen … det e´skoj att köra men svider å tanka.
                Speciellt om man kör hårt typ isbana eller likande så räkna med med en åtgång på det dubbla
                MINST.

Jag kör inte bana, isbana eller något liknande. Kör på allmän väg och åker på någon bilträff då och då.
                Vill bara veta vad de drar ungefär. Hört runt 1,1-1,2 med ganska tung högerfot. Mvh aidin

Gilarski
                Deltagare

När jag kör som en gubbe drar min GT ~0,80 medan som nån skrev vid hårdare körning så hamnar du på 1,5 liter.

Att bara kör till & från jobbet med lite kallstart & nån omkörning torde innebära en förbrukning om 1,0 – 1,1 liter. Tror din bil är något tyngre är en GT (föregångaren).

Kom ihåg, att ha en boxer i en Subaru är ingen bra kombination för den bränslesnåle, då är till & med en modern Porshe bensinsnålare. Det du får i Subarun är körglädje för en oerhört vettig peng, finns få bilar som kan mätas med detta.

Själv har jag börjat åka buss till jobbet för att spara soppapengar & kunna köra lite bana & köpa godis till bilen, för som sagt, högerfoten blir j@vligt tung i en sån här busbil 😮

TomK
                  Deltagare

Förbruknings siffror för orginal bil finns på transportstyrelsens web plats.

Utdraget på reg nr från den Wrx´en

Bränsleförbrukning, blandad körning: 10,2 L/100KM
                    Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,9 L/100KM
                    Bränsleförbrukning, stadskörning: 14,2 L/100KM

Aidin
                    Deltagare

Både jag och tjejen har tunga högerfötter så det torde bli hög förbrukning 😀
                      Det positiva är att både min pappa och min systers man äger varsin bensinmack. Farsan äger OKQ8 i Tynnered och syrrans man äger Shell på Frölunda torg 😀

Vince
                      Keymaster

Både jag och tjejen har tunga högerfötter så det torde bli hög förbrukning 😀
                        Det positiva är att både min pappa och min systers man äger varsin bensinmack. Farsan äger OKQ8 i Tynnered och syrrans man äger Shell på Frölunda torg 😀

Låter bra…kan inte du fixa bra SSI priser åt oss då :D;)….många som kör på V-power från Shell så 😉

Aidin
                        Deltagare

Låter bra…kan inte du fixa bra SSI priser åt oss då :D;)….många som kör på V-power från Shell så 😉

Kan alltid fråga men vet utav erfarenhet att det blir max 10-25 öre billigare per liter om han nu kan ordna något! Är det tillräckligt stort intresse från klubben kan jag lägga fram förslaget. Mvh aidin

Vince
                          Keymaster

Kan alltid fråga men vet utav erfarenhet att det blir max 10-25 öre billigare per liter om han nu kan ordna något! Är det tillräckligt stort intresse från klubben kan jag lägga fram förslaget. Mvh aidin

10-25 öre är ju bra. Som man säger….många bäckar små….;).
                            Vi är ju några st i gbg regionen som brukar tanka rätt så ofta 😀 så fråga kan man alltid göra.

Kvarnis
                            Deltagare

Antagligen så har bilen trimmats utan mappning om detn rasat motorn alt pga av rasad Lmm.
                              Är motorn renoverad av firma gäller det att dom vet vad dom gör, annars kan det blir ras igen.

Rasad låda innbär mycket röd ljus åka typ.

rails och btr dvs ställbar regulator behöver mn bara vid effekter över 300Bhp typ.
                              Alt omman ful trimmar men då ska man f-n veta vad man sysslar med, annars så blir det motor renovering.

Aidin
                              Deltagare

Snackade med ägaren och sa att jag tyckte det var konstigt att det stod en sak i annonsen och en annan på garaget sidan. Då berättade han att motorn var ny pga gamla motorn rasat. Intresset har därför sjunkit från min sida då jag byter bil oftare än vissa byter kallingar och en bil med bytt motor brukar vara svårsålt.
                                Mhv aidin

P.S Snackat med pappa idag och han kan erbjuda SSI medlemmar 10 öre rabatt på 98 oktan. Andra rabbater som t.ex uthyrning av släp och automattvätt går oxå att ordna men beror mycket på hur stort intresset är. Ska prata med min systers man angående V-power idag. Mvh aidin

Snofi
                                Deltagare

Testade att ringa hnom idag med och han svarade och sen när han kom på vem som ringde klickade han mig direkt och svarar inte när jag ringer upp igen. Vilken jävla lirare sälj inget till honom för han luras bara.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.