- Detta ämne har 13 svar, 2,274 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 5 månader sedan av Janne248.
-
FörfattareInlägg
-
6 juni, 2012 kl. 09:13 #28519jrabergDeltagare
Hej!
Är extremt #¤%& missnöjd med min nuvarande “verkstad”, har visat prov på tålamod ett antal gånger men nu har det runnit över och jag kommer med stor sannorlighet byta bilmärke pga detta. Hur som helst..
Var servar ni era bilar?
och Nej jag är tyvärr inte beredd att åka genom hela stan för att åka till Fürsten.. =/det måste ju iaf. finnas en till liknande verkstad som
Pm:a svar eller skriv i tråden.
Och vänligen skriv inte skit om ngn verkstad Här(men PM:a gärna), detta är en vänlig Desperat fråga och inte en smutskastartråd.
-johan
6 juni, 2012 kl. 11:42 #243860ManorDeltagare…inget svar på din fråga, men varför inte åka genom hela stan till Fürstenhoffs Motor? Visst tar det en stund, men det är det väl värt?
Själv åkte jag dit var 625 mil med Imprezan och bytte olja och filter, och jag bor i Åkersberga :).6 juni, 2012 kl. 22:02 #243857LegacyLarsaKeymasterNär jag bodde i Stockholm(järfälla) så var det alltid bromma bil o motor, har aldrig haft några problem med de.
/Larsa
7 juni, 2012 kl. 09:01 #243863jrabergDeltagarehehe, Manor det var just det jag skrev.
Åka genom hela stan(köer) för att lämna bilen på morgonen, och köer i en timme eller mer för att åka tillbaka igenom är inte riktigt min grej. Provade ngra gånger med imprezan och tröttnade.Larsa, ja.. där Kanske man skulle besöka igen. senaste besöket var dock en skräck och deras kommentarer när jag klagade på jobbet gjorde att jag fick avsmak direkt.
Detta var dock mer än 5 år sedan, så de har kanske/förmodligen bytt attityd =)Visst kan man åka till ngn av de stora och det blir det förmodligen då vi inte har råd att byta just nu. Men jag kommer nog lämna subaru därhän faktiskt då jag inte har tid att jobba som subaruMek Oxå…
(vi pratar inte småsaks-klantigheter)trist.. För bilen(legacyn) är det inga problem med(förutom de som verkstaden orsakat) och det får ju mig att verka dum då jag gärna pratar väldigt gott om bilen. Och frugan som börjar tröttna =/
-johan
nu blev det kanske lite klag ändå. sry..
7 juni, 2012 kl. 09:56 #243861ManorDeltagarehehe, Manor det var just det jag skrev.
Åka genom hela stan(köer) för att lämna bilen på morgonen, och köer i en timme eller mer för att åka tillbaka igenom är inte riktigt min grej. Provade ngra gånger med imprezan och tröttnade.Ja, men du behöver väl inte lämna in bilen varje dag…1-2 gånger per år kan det väl vara värt!!? Nu tänker iofs jag mest på service, och i detta fallet kanske det var något annat!!?
7 juni, 2012 kl. 17:19 #243868JoakimgabrielssonDeltagareGår ju fortare att göra det själv än att åka till verkstad? Eller måste man serva hos verkstad för att försäkring ska gälla?
7 juni, 2012 kl. 17:24 #243858LegacyLarsaKeymasterGår ju fortare att göra det själv än att åka till verkstad? Eller måste man serva hos verkstad för att försäkring ska gälla?
Problemet är väl att man inte har den tiden som behövs, och försäkringar har ingenting med verkstadsbesök.
/Larsa
8 juni, 2012 kl. 06:09 #243869JoakimgabrielssonDeltagareProblemet är väl att man inte har den tiden som behövs, och försäkringar har ingenting med verkstadsbesök.
/Larsa
Menade givetvis inte försäkring utan garanti ;).
17 juni, 2012 kl. 21:35 #243864jrabergDeltagarejapp, garantierna är utgångna då det gäller en legacy 05 och visst kan man göra själv, det är ju det som är så skönt med subaru..
Men som Larsa skriver så har jag helt enkelt inte tid(prioriterar annat) att hålla på ens med imprezan längre.
nä, om hondaverkstaden nästgårds sköter sig bättre så kommer det nog bli helbyte för vår del, med tanke på de få svar/rekommendationer jag fått här och att jag inte orkar/vågar lägga mer energi på att leta vettig verkstad.
-johan
18 juni, 2012 kl. 18:13 #243862ManorDeltagarejapp, garantierna är utgångna då det gäller en legacy 05 och visst kan man göra själv, det är ju det som är så skönt med subaru..
Men som Larsa skriver så har jag helt enkelt inte tid(prioriterar annat) att hålla på ens med imprezan längre.
nä, om hondaverkstaden nästgårds sköter sig bättre så kommer det nog bli helbyte för vår del, med tanke på de få svar/rekommendationer jag fått här och att jag inte orkar/vågar lägga mer energi på att leta vettig verkstad.
-johan
Jag vet ju inte ens vad du behöver lämna in bilen för.
En vanlig service klarar väl vilken verkstad som helst av. Är det något som anses trickigare så är det väl inget problem att åka några mil om det skulle knipa!!?Jag kör servicen på Outbacken på Risbergs Bil i Täby.
Jag har inget att klaga på hittills åtminstone :).18 juni, 2012 kl. 18:56 #243865AnderssonDeltagareÄr det bara service kan du väl kolla närmaste MECA eller Mekonomenverkstad, blir säkert mycke billigare oxå.
18 juni, 2012 kl. 19:14 #243867MuminDeltagareÄr det bara service kan du väl kolla närmaste MECA eller Mekonomenverkstad, blir säkert mycke billigare oxå.
jo men villken olja häller dom i då? delsyntet ? 🙂
18 juni, 2012 kl. 19:30 #243866AnderssonDeltagareDet får man väl själv säga till om när man beställer tid om man vill ha någon särskild olja.
Hur svårt kan det va 😉18 juni, 2012 kl. 20:26 #243859Janne248DeltagareDet får man väl själv säga till om när man beställer tid om man vill ha någon särskild olja.
Hur svårt kan det va 😉Ta med egen olja, det gör jag.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.