SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hjälp snälla

• Detta ämne har 23 svar, 1,357 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av adam.b.w.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    adam.b.w
    Deltagare

hej bytte stift på bilen idag inga problem.
      plockade av batteriet för att kunna komma åt.
      när jag sedan skulle starta bilen händer ingenting.
      tror de har något med startspärren på mitt defa larm att göra.
      men jag har ingen aning om hur jag ska göra 🙁
      är lite lätt förtvivlad och vet inte vad jag ska göra. någon som har en susning om hur jag ska göra.

extremt tacksam för svar.

MVH Adam

Tobben
      Deltagare

ingen dosa/fjärr till larmet? tänkte om det hjälpte om en larma på och av?

adam.b.w
        Deltagare

ingen dosa/fjärr till larmet? tänkte om det hjälpte om en larma på och av?

jo de har jag. har provat men de ville sig inte. tänkte om det kan vara något med ecun.

adam.b.w
          Deltagare

Ingen som har någon aning om vad det kan vara? något i göteborgs trakten som kan koppla upp sig till bilen och se om man kan hitta felet den vägen?

jag kommer ju som sakt va ingen stanns 🙁

Mumin
            Deltagare

Brukar bara vara att stänga och låsa upp sen starta igen;)

adam.b.w
              Deltagare

Brukar bara vara att stänga och låsa upp sen starta igen;)

jo men vet inte om jag har fel på min startspärr eller emobilizern är knäpp. jag kan låsa och larma bilen som vanligt men den går inte att starta vrider jag om nyckeln till tändläge händer inte ett skvatt.

ingen som vet vad det kan vara?

blixte
                Deltagare

prova å koppla loss batteriet å vänta 10 min å prova igen

Mumin
                  Deltagare

Men då är det inte startspärren för då kan du starta motor och sen går den typ 3 sec sen dör den. Kolla att batteriet är ok. Annars kolla jorden.

adam.b.w
                    Deltagare

Batteriet blev full laddat när jag hade bytte stiften. Jorden bör inte helt plötsligt bli dålig för att jag kopplade ur batteriet. 🙁 de känns så olågiskt att jag blir galen.

Nikke McRae
                      Deltagare

Kolla så att inte kabeln som går från tändingen till startmotorn lossnat.
                        Det ska sitta två kablar på startmotorn, en från batteriet som sitter med mutter och en tunnare kabel som kommer från tändning/ecu som sitter på ett stift.

adam.b.w
                        Deltagare

Jo de sitter allt där. Har sökt edter svar på nätet hela dagen. mem hittar inget vättigt någon stanns. är rädd att något kan ha pajat när jag kopla in batteriet igen. fast de känns inte häller rimligt. 🙁

Mumin
                          Deltagare

Testa att rulla igång bilen ?

adam.b.w
                            Deltagare

Jag har funderat på det men har svårt att tänka mig att de skulle funka. det moste ju bero på något elektriskt att den inte visar täcken på liv bara för att batteriet va ur kopplat en halvtimma 45min max

Twinturbo
                              Deltagare

Går startmotorn?

Om inte så skall det funka att rulla igång bilen (larmets startspärr är isåfall kopplat till startmotorn).

adam.b.w
                                Deltagare

Går startmotorn?

Om inte så skall det funka att rulla igång bilen (larmets startspärr är isåfall kopplat till startmotorn).

nope den går inte visar inget täcken på liv.
                                  om det är till någon hjälp heter larmet defa 820x

jag får prova rulla igång skiten i morgon.
                                  men det är så konstigt att den inte startar.
                                  det ska ju inte vara något med start spärren eftersom jag bara bröt batteri spänningen.
                                  ingen som har varigt med om liknade problem innan?

det känns som de borde vara en lätt piss grej.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.