› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Hjälp snälla
- Detta ämne har 23 svar, 1,357 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av
adam.b.w.
-
FörfattareInlägg
-
28 april, 2012 kl. 22:39 #241790
JoeyJ
Deltagareberor väl lite på hur man kopplat men det lär ju vara larmet som spökar, många kopplar ju larmet så kablarna till både tändning och startmotor går genom larmet
för jag fattade som på det du skrev att den är död på tändningen också? alltså inga lampor på instrumentpanelen som börjar lysa osv?
i så fall lär den ju inte gå att rulla igång..och det gick ju att larma/larma av så det finns ju ström i bilen
annars kan det ju vara nån säkring som gått
orkar man rota bland kablarna kan man ju mäta om det är ström i kabeln till tändningen som går in i larmet men inte den som kommer ut ur larmet även fast man larmar av, då har man ju felet där
alternativt kopplar man förbi larmet tillfälligt och ser om det går att starta bilen
29 april, 2012 kl. 07:36 #241772Twinturbo
Deltagarenope den går inte visar inget täcken på liv.
om det är till någon hjälp heter larmet defa 820xjag får prova rulla igång skiten i morgon.
men det är så konstigt att den inte startar.
det ska ju inte vara något med start spärren eftersom jag bara bröt batteri spänningen.
ingen som har varigt med om liknade problem innan?det känns som de borde vara en lätt piss grej.
Japp, det kan hända att larmet får en knäpp när man bryter spänningen. Har varit med om detta själv 😉
29 april, 2012 kl. 08:02 #241784adam.b.w
Deltagarejo tänningen funkar sterion och alla lampor lyser som dom ska.
jag har ingen aning om hur jag ska göra om de börjar kännas mer och mer hopplöst.
har ingen lust att lämna in bilen på verkstad då jag moste flytta den med transport.
sen blir man blåst på verkstaden att betala ett sådan löjligt överpris att man bara vill gråta.29 april, 2012 kl. 08:41 #241792Turbodrive
DeltagareHar du dubbelkollat så att du inte glömt någon kabel när du skruvade på batteripolen igen?
Oj, såg just att någon tipsat om det. Lätt att glömma kabeln med stift till startmotorn…
29 april, 2012 kl. 09:13 #241785adam.b.w
DeltagareHar kollat allt sådant hur många gånger som hällst får plicka ut larm boxen för att se om de är den det är fel på.
29 april, 2012 kl. 15:59 #241791JoeyJ
Deltagarenu vet jag inte hur det ser ut riktigt men sitter startmotorn lättåtkomligt? i så fall kan du ju testa koppla + på styrspänningen, den lilla kabeln som går till startmotorn, då borde startmotorn börja snurra
kollat alla säkringar?
29 april, 2012 kl. 16:10 #241786adam.b.w
Deltagarenu vet jag inte hur det ser ut riktigt men sitter startmotorn lättåtkomligt? i så fall kan du ju testa koppla + på styrspänningen, den lilla kabeln som går till startmotorn, då borde startmotorn börja snurra
kollat alla säkringar?
har kollat alla säkringar 1 gång igår och en gång idag igen.
jag önskade att jag hade mer kunskap gällande bil el och data skit. blir så förbannad har suttit ute hela dagen igen utan resultat,
känner fan för att bränna upp bilen 🙁29 april, 2012 kl. 16:48 #241787adam.b.w
Deltagarenu får bilen stå tills jag får tag på någon som kan komma och hjälpa mig. jäkligt trisst att man for av boka massa skit pga detta.
sen är de ju inte så kul att man bara har denna bilen.
jag kan ju seja som såhär att antingen är de någon jäkla pajas som har gjort larm installationen. eller en praktikant jävel för det ser fan inte klokt ut.30 april, 2012 kl. 03:38 #241788adam.b.w
DeltagareDet tycker jaf låter konstigt. Har jag tur kommer det hem en larm exptert och hjälper mig. så får han koppla om hela skiten. ör så jäkla ledsen och förbannad på detta nu.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.