Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Användarnamn33
    Deltagare

Dom är tillverkade 52-10 så dom har bara rullat en sommar.

Så nån som är bättre på däck än vad jag är får gärna säga om det går att köra med dessa, eller om det bara är att slänga dom åt helvete

adam.b.w
      Deltagare

de verkar knepigt att dom redan har spruckit kina däck?
        eller så har dom solat otroligt mycket. om dom för övrigt känns torra och hårda. köp nya för att inte riskera att köra runt med en bil som har 0 fäste.

mvh Adam

Användarnamn33
        Deltagare

de verkar knepigt att dom redan har spruckit kina däck?
          eller så har dom solat otroligt mycket. om dom för övrigt känns torra och hårda. köp nya för att inte riskera att köra runt med en bil som har 0 fäste.

mvh Adam

Ja jag hade inte ens en tanke på att dom kunde ha spruckit.

Är Goodyear Eagle F1 så det är ju inga snik däck.

Kanske ska sägas att det inte är så djupa sprickor, men man vill ju inte riskera att det skulle hända nått

Puchit
          Deltagare

troligen kina däck.
            har haft ett par likadana kört med dom på ena bilen sen -07 och inga sprickor eller något annat. Och dom finns att köpa gjorda i Tyskland och typ kina jag kpte tyska. stora skillnaden är gunmi bladningen. så dom går att köra på med skulle bytta.

Användarnamn33
            Deltagare

troligen kina däck.
              har haft ett par likadana kört med dom på ena bilen sen -07 och inga sprickor eller något annat. Och dom finns att köpa gjorda i Tyskland och typ kina jag kpte tyska. stora skillnaden är gunmi bladningen. så dom går att köra på med skulle bytta.

Är dina kinadäck E-märkta?

Dom här är då E-märkta och gjorda i tyskland, enligt märkningarna iallafall

Puchit
              Deltagare

Är dina kinadäck E-märkta?

Dom här är då E-märkta och gjorda i tyskland, enligt märkningarna iallafall

Svårt att svara på dom där däcken har gjort i Kina Taiwan och Tyskland och hur dom stämplats i malarna vet jag inte men dom ska inte spricka sådär.

adam.b.w
                Deltagare

Men de endavrätta vytt dom om gummit är tort 🙂 annars rikerar du att åka av eller kanske kroka mvh adam;-)

Användarnamn33
                  Deltagare

Men de endavrätta vytt dom om gummit är tort 🙂 annars rikerar du att åka av eller kanske kroka mvh adam;-)

Jo givetvis gör jag det, tänker absolut inte chansa. Lite märkliga däck för i övrigt så är dom fräscha och känns inte alls torra. Får höra vad däckkrängaren säger, men det känns som dom inte åker på bilen.

adam.b.w
                    Deltagare

Haha men kört hårt med dom så du sliter ner dom lite så frächare gummi kommer fram. däck krängaren kommer vilja sälja nya till dig garanterat då jag jobbat på däck värksta och vet att så fort folk är osäkra säljer man på dom så att dom inte ska inbillasig och vara oroliga 😉

sladden
                      Deltagare

spruckna däck är inget att rekomendera att åka på

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.