Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Hyena
    Deltagare

Körde min nyligen jrm trimmade gt 00:a idag när blöptsligt turbotrycket försvann. Samtidigt upplevde jag att ljudet från avgassystemet blev högre. Bilen går utan problem men turbon går inte igång så det är som att köra en sugis. Kollat lmm men den ser förvånansvärt fräsvch ut. Min tanke nu är att nåt skit hänt med turbon som gör att motorljudet höjts. Säg nåt blad som rasat av?
      Alla ideer är av värde. Tack
      🙁

Simon.x
      Deltagare

Körde min nyligen jrm trimmade gt 00:a idag när blöptsligt turbotrycket försvann. Samtidigt upplevde jag att ljudet från avgassystemet blev högre. Bilen går utan problem men turbon går inte igång så det är som att köra en sugis. Kollat lmm men den ser förvånansvärt fräsvch ut. Min tanke nu är att nåt skit hänt med turbon som gör att motorljudet höjts. Säg nåt blad som rasat av?
        Alla ideer är av värde. Tack
        🙁

Hej

Se över alla slangar och vart det läcker
        //Simon

Nikke McRae
        Deltagare

Armen till wastegaten kanske har hoppat av?

Hyena
          Deltagare

jag var inne på wastegaten med eftersom det låter mer. eller kanske grenrörspackning.

Nåt förslag på bra ställe att installera laddtrycksmätare?

Hyena
            Deltagare

Jajamen armen hoppat av .. tackar o bugar, en liten låsbricka nu bara så ere fixat. Ska man lägga nåt varvs preload samtidigt eller sabbar man nåt då?

Christian S
              Deltagare

Ska man lägga nåt varvs preload samtidigt eller sabbar man nåt då?

du ska bara hänga på den för den borde vara justerad med rätt förspänning.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.