SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hjälp,det regnar in, blött på golvet på passagera sidan

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Mrpowwer
    Deltagare

Hej Igen nu är jag här med nya problem med bilen:( Det är som så att det är blött på golvet på passagera sidan och jag har tagit loss handskfacket så man kommer åt att kolla upp och ser att det är blött högt upp under. Är det någon som har haft detta problemet och vet vad felet är?? Jag kommer inte åt någonstans att se om det är tätt i någon avrinningskanal eller så. Lossar man plasten vid torkararmarna så ser man ju rätt in om man har ett lysrör under instrumentbrädor men det är inte där vattnet kommer. Där är det helt torrt Finns det någon avrinningskanal i innerskärmen som man inte ser som kan har blivit tätt? Snälla jag behöver verkligen eran hjälp. Har bara varit fel och motgångar sen jag köpte bilen 🙁 Tack på för hand!
      Mvh Jonas

Tobben
      Deltagare

du kan inte riva ur mattor och lite inredning så gott det går och ligga och lysa samtidigt som nån spolar vatten på bilen så att du kan lokalisera vart det kommer?

Mrpowwer
        Deltagare

Jo jag ska göra det och även kolla med en liten kamra på böjlig arm, har provat att sålla vatten på mitt på rutan men då kom inte det in något, fick för mig att det kom ifrån motor rummet men inte. Ska spola på taket och se om set kommer in då, kan ju komma igenom vid rutan i åvankant kanke om limmet har blivit kast kanske? Mvh Jonas

Manor
          Deltagare

Hej!

Om du har taklucka så kanske det är dräneringen till den som sitter igen!!?

Mrpowwer
            Deltagare

Hej!

Om du har taklucka så kanske det är dräneringen till den som sitter igen!!?

Nej tyvärr så är det ingen lucka, men bra tänkt!:)
              Mvh Jonas

Andersson
              Deltagare

Kolla gummit som sitter i torpedväggen som man drar kablar igenom. Kanske har dom plockat bort pluskablen till slutsteget innan den förre sålde bilen och inte tätat riktigt.

Mrpowwer
                Deltagare

Kolla gummit som sitter i torpedväggen som man drar kablar igenom. Kanske har dom plockat bort pluskablen till slutsteget innan den förre sålde bilen och inte tätat riktigt.

Har även kollat det. Ser ut som om det kommer längre upp mot brädan och ruta men är ej säker!
                  Mvh Jonas

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.