Satte på mina vinterdäck idag såg då att sommar däcken var fint slitna på insidan av bak däcken, sommar däcken var på sista säsongen men är det värt att kosta på en 4 inställning på ett par vinter däck som nu sitter på dom. är oxå på sin sista säsong ?
Om du inte vill att den ska slita snett så är de väl vettigt att göra en 4-hjulsinställning. Däremot får du ju välja själv om du vill göra den när du sätter på dina nya sommar sulor då du ändå skulle byta vinterdäck tills nästa säsong eller om du gör den nu.
Gör en 4hjulsinställning! Men inte förrän i vår, vintern lär slita på inställningarna. Dessutom är vinterdäck så mjuka att du inte kommer känna någon skillnad, däremot kan du märka skillad med sommardäck.
Satte på mina vinterdäck idag såg då att sommar däcken var fint slitna på insidan av bak däcken, sommar däcken var på sista säsongen men är det värt att kosta på en 4 inställning på ett par vinter däck som nu sitter på dom. är oxå på sin sista säsong ?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
tänkte om du ska behålla fälgarna efter säsongen så kan det vara värt det, ifall du inte vill slita på nästa uppsättning däck också förstås.
var bara en tanke 😉
Jag kör på med mina gamla vinter puckar nu, dom flesta dubben sitter kvar och bilen drar ju inte snett eller så.
Så jag skippar nog 4 hjuls inställningen tills våren (om den nu inte är här redan 9+ ute just nu i Göteborg 3 DEC) När jag jag köper dom nya sommar däcken så får det bli en inställning så fort dom är monterade och på bilen.