SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hjulupphängning osv. JDM

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Calle
    Deltagare

Tänkte kolla med folket här om någon vet om det är samma hjulupphängning på en STI-03 JDM som det är på den europeiskt sålda STI -05?
      Jag vet att hjulbasen i fram är den samma men gäller det även infästningar till stötdämpare, storlek på drivaxlar osv?

Köpte nämligen coilovers till en STI -03 men nedre delen till infästningen vid hjulnavet tar i damaskerna, på orginal dämparna så var fästena böjda nedåt från själva stötdämparen men på coiloverserna så sitter dem bara rakt ut.

Blev lite luddigt förklarat men hoppas att någon förstår =P

Turbovin
      Deltagare

Uppdaterades inte karossen 2005 med annan spårvidd och annat bultmönster?

Calle
        Deltagare

Jo det stämmer, men jag vet att 03:ans JDM modell (vet inte om det bara gäller spec-c) har samma spårvidd som 05:an.

Mina orginal dämpare ser nämligen ut som 05:ans dämpare i infästningen nedtill=S

Pedersen
          Deltagare

Det är inte spårvidden utan hjulbasen som skiljer (2cm, ger större castervinkel).
            Vilken Spec-C modell som införde det vet jag tyvärr inte (03 eller 04, 04 hade det definitivt iaf). Enklaste sättet att se skillnad mellan de olika varianterna torde vara att kontrollera om dämparen är inverterad eller inte.
            Inverterade = lång hjulbas, icke inverterad = kort.

Calle
            Deltagare

Sry, menade hjulbasen 😛
              Hmm… Hur ser man om en stötdämpare är inverterad elr ej?

Bra fråga gällande vilken spec-c modell som det gäller, vad jag ar fått fram så kom det 03 men det behöver ju inte stämma.

Men om det är samma hjulbas som 05 är det då samma upphängningar?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.