Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33336
    bogserlinan
    Deltagare

      8 hjulinställningar senare så står jag fortfarande och kliar mig i huvudet. Jag är ganska nöjd med mina vinklar, förutom att det vore kul att prova annorlunda toe fram samt mer negativ camber bak. Hjulupphängningen är så gott som original. Sitter justerbara BC-ben på bara.

      Jag ska köra lite snabbare banor i sommar är tanken därför vill jag kolla av lite vad ni som kör flitigt på bana kör på. Kompletterar med mina nuvarande vinklar imorgon när jag varit på vinterförvaringen.

      #274686
      Christian S
      Deltagare

        finns massa trådar om du söker på hjulvinklar eller prodrive vinklar.
        här är tex 1 tård http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=67728&highlight=prodrive+vinklar
        i inlägg #3 hittar du den här texten

        Prodrives rekomendationer för 05or med Prodrive fjädrar:

        2.3 bar fram, 1.9 bar bak (RE070):
        Camber fram: min -0°54′ (-0.9°), max -1°15′ (1.25°)
        Toe in fram total: 0°03′ (0.05°)
        Toe in bak total: 0°03′ (0.05°)
        Thrust vinkel: 0°00′ (0.00°)

        Whitelines rekomendationer:

        Touring:
        Camber fram: -1.0°
        Toe in fram per sida: 0.0 mm
        Toe in bak per sida: 0.0 – 1.0 mm

        Sport:
        Camber fram: -1.5°
        Toe in fram per sida: 0.0 mm
        Toe in bak per sida: 0.0 – 1.0 mm

        Race:
        Camber fram: -2.0° – -3.0°
        Toe OUT fram per sida: 0.0 – 1.0 mm
        Toe in bak per sida: 0.0 – 1.0 mm

        Whiteline rekomenderar även en halv grad mindre (mindre negativ alltså) camber bak än fram men det är ju inte justerbar som standard…

        Bli inte jätte ledsen om du inte lyckas få speciellt mycket camber fram, det är sämre justermån på 05orna än de tidigare modellerna. Prodrives max är nog ungefär vad som är realistiskt med standard pryttlar.

        #274687
        t1hero
        Deltagare

          Vill man köra på bana så tycker jag man skall ha just så mycket negativ camber däcken klarar (men inte mer) och då blir absoluta värdet väldigt däckberoende. En bra termometer för att mäta slitbanans temp ytter/mitt/inner, och mätningar av bromsprestandan (vet inte hur bra en mobils accelerometer är, oldschool med koner kanske är bättre)

          Toe vågar jag inte riktigt skruva på, möjligen i simulator. Alla förbättringar har en försämring på ett annat plan. Pilla bara en aning för mycket och däcken brinner upp på nolltid, å andra sidan kan det vara bra om man vill få temp i tokbreda rdäck inför superstage.

          #274689
          bogserlinan
          Deltagare

            Mina tenderar att bli väldigt varma på insidan fram. Jag kör på -3,2 nåt fram i camber tror jag. Fuskade och bytte ut camberbulten. Vet inte om jag ska minska den, däck är ju tyvärr dyrt och dessutom är R-däck riktigt tråkiga att kränga.. Glömde givetvis protokollet i bilen. Har nollad toe både fram och bak.

            #274688
            t1hero
            Deltagare

              Mina tenderar att bli väldigt varma på insidan fram. Jag kör på -3,2 nåt fram i camber tror jag. Fuskade och bytte ut camberbulten. Vet inte om jag ska minska den, däck är ju tyvärr dyrt och dessutom är R-däck riktigt tråkiga att kränga.. Glömde givetvis protokollet i bilen. Har nollad toe både fram och bak.

              Då kan du nog minska negativa cambern lite. Jag vill tror på så jämn temp som möjligt, smetigt gummi är halt.

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.