Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    pettsun
    Deltagare

Tjenna

Vad kör ni med för hjulvinklar under vintern?

Förra vintern körde jag coilovers och -1,4 grader camber runt om och 0mm toe fram och bak. Körde 225/55-17 nokian hakka 5or.
      Upplevde dåligt grepp och svår kontrollerad vid lek körning.

så i år blir det original fjäderben och andra hjulvinklar men vet inte riktigt vad jag ska ha. Hade behövt några tips.

Ubbe
      Deltagare

Det var ju inga vilda vinklar du hade förra året så jag tror inte att skillnaden av ändrade hjulvinkar kommer bli speciellt stor. Kanske köra -0,5 camber och runt +/-0 toe, eller lite toe in fram eventuellt. Den stora skillnaden kommer komma från att köra med orginalbenen som kommer vara mycket mer följsamma på vintern än de flesta eftermarknadsben. Har du grövre krängningshämmare kan det vara en idé att montera dit orginal eller ställa på mjukaste om de är justerbara.

clasen
        Deltagare

Ska man slappa allt så gott det går om man ska köra is? Jag åker ju på bc coilovers och ganska tjocka cobb-krängare….

pettsun
          Deltagare

nu är vinter grejerna på. Blev original forester fjäder ben. Blev -o.5 camber runt om och väldigt lite positiv toe fram och bak, tror de blev 0.2 mm. Får se hur den beter sig :p

Ubbe
            Deltagare

Ska man slappa allt så gott det går om man ska köra is? Jag åker ju på bc coilovers och ganska tjocka cobb-krängare….

Generellt kan man väl säga att ju sämre fäste desto mjukare setup vill man ha.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.