› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › hk????
- Detta ämne har 26 svar, 2,873 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 8 månader sedan av
hedberg____.
-
FörfattareInlägg
-
15 mars, 2011 kl. 21:22 #220395
Manor
Deltagareja ska inte heller köpa nån motor tar från den andra motorn jag har som blocket e trasigt på:D
Smart…två trasiga motorer blir en…och så lite trim på det…toppen :rolleyes:.
15 mars, 2011 kl. 21:47 #220415hedberg____
DeltagareSmart…två trasiga motorer blir en…och så lite trim på det…toppen :rolleyes:.
ja den förra motorn va inte mitt fel de va inte detta heller… men förra motorn va ägaren som fan aldrig bytte olja!!!
ska dessutom inte trimma hårt ska bara byta grenrör och mappa om bilen….15 mars, 2011 kl. 22:06 #220398Sternborn
Deltagareja den förra motorn va inte mitt fel de va inte detta heller… men förra motorn va ägaren som fan aldrig bytte olja!!!
ska dessutom inte trimma hårt ska bara byta grenrör och mappa om bilen….Om han aldrig böt olja i den andra motorn så lär det vara mycket mer än bara blocket som är dåligt..
Varför ska du byta grenrör?? finns roligare saker att lägga pengarna på som ger mer körglädje..
16 mars, 2011 kl. 08:26 #220407Marcuses
Deltagare…Normala människor brukar: Fixa avgas, byta turbo, mappa och FMIC. Om dom har en motor som inte är sopslut då.
Blir nog ett fint snikbygge…
😀 😀 ..Annars är det bara att pysa upp laddet så kan man nog dra ifrån nån gammel sur 240 diesel :rolleyes:
18 mars, 2011 kl. 16:33 #220397volvosnubbe
DeltagareInnan jag mappade min gamle gt så körde ja med 3″ från turbon ,walbro 255, hks panelfilter och en dawes satt på 1,0bar . Ska väl kunna gå o ladda 1,1bar oxå dock är det inte optimalt igentligen då man BÖR mappa .
I mitt fall som många andras så klarar sig GT med detta.19 mars, 2011 kl. 20:05 #220416hedberg____
Deltagareokej nya planer ingen av kolvarna såg fina ut… så ny ska ja ha fyra nya kolvar… nån som har nå förslag på vad för kolvar man ska ha? mvh martin
20 mars, 2011 kl. 02:02 #220417hedberg____
DeltagareSka du byta kolvar så är det idiotiskt att inte byta stakar också ju.
Leta reda på en komplett bottendel (motor utan toppar etc) från en newage STI med 2 liters motorn. Det är bra skit.
varför e de idiotiskt man behöver juh inte dela motorn för att byta kolvar?
20 mars, 2011 kl. 07:55 #220402Garagekungen
Deltagarevarför e de idiotiskt man behöver juh inte dela motorn för att byta kolvar?
Du kommer väl för billigt undan… :p
Ett riktigt ras SKALL ligga på mer än 7,2 på Richterskalan och kosta minst 30 000:-… 😀20 mars, 2011 kl. 09:33 #220418hedberg____
DeltagareDu kommer väl för billigt undan… :p
Ett riktigt ras SKALL ligga på mer än 7,2 på Richterskalan och kosta minst 30 000:-… 😀ja men har bara en ventil som gått av så byter topp och sen alla kolvar…
20 mars, 2011 kl. 14:48 #220419hedberg____
DeltagareJa du gör ju som du vill, men hur vet du att resten av motorn med våldade kolvar är ok? Tänk om lagren är slut och du upptäcker det när du har satt ihop motorn? Då är ju en hel packningssats, toppbultar, arbete + ANNAT helt åt helvete och du åker ändå på att byta vevlager, vevaxel osv.
Det är svårt att inte vara negativ till dina idéer. 🙂
jag undersöker stakarna och lagren medans jag byter kolv..
20 mars, 2011 kl. 22:00 #220403Garagekungen
Deltagareja men har bara en ventil som gått av så byter topp och sen alla kolvar…
Jag antar att du förstod att jag bara skojade lite…
😉Hoppas att du klarar dig undan med bara dessa delar – annars kan trim-djävulen hjälpa till att sätta fart på en och annan krona ! 😀
21 mars, 2011 kl. 09:50 #220420hedberg____
DeltagareJag antar att du förstod att jag bara skojade lite…
😉Hoppas att du klarar dig undan med bara dessa delar – annars kan trim-djävulen hjälpa till att sätta fart på en och annan krona ! 😀
joda beror juh på vad för ras man får:P men ja e inge sugen på att trimma iallafall inte nu…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.