› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › HKS Avgassystem
- Detta ämne har 18 svar, 2,724 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 11 månader sedan av
Pirre.
-
FörfattareInlägg
-
27 juli, 2009 kl. 10:59 #4479
Snofi
DeltagareHejsan
Är inne på att införskffa mig ett system från JRM, och jag undrar om det är någon här som har ett system därifån och kan berätta vad ni tycker om det?
det jag är inne på att köpa:
HKS Downpipe Impreza GT 1999-2000
HKS Silent Hi-Power Impreza GT 1993-2000Vad tror ni? Kom gärna med andra förslag!!
/Mvh Snofi
27 juli, 2009 kl. 12:59 #65695Fricke.w
DeltagareHar ett på, i och för sig till en impreza sti 2006a, där jag har perrin 3″downpipe med dubbla race kattar, samt HKS silent hipower från dp, låter lite mer än orginal bara på tomgång, men sjunger ut destomer på fullgas 🙂 är vel inget du ska sattsa på om du vill att de verkligen ska höras när du kommer, men jäkligt skönt om man vill lägga några mil i stolen, har haft många bilar med sportsystem för, där man trötnat på ljudet efter ett tag, just för att de dånar i huvet vid långkörning, men de slipper du med HKS silent.
MVH Fricke
27 juli, 2009 kl. 13:09 #65697Snofi
Deltagareja det e därför jag ska ha det =) Brukar köra ner till falkenberg med bilen och det är 50 mil emellan så då ska det inte dåna så man inte kan vara i bilen men det ska endå vara skönt muller =) vilket verka komma vid gaspådrag =)
Sitter det någon katt på detta systemet? någon som vet eller det är katt löst??
/Snofi
30 juli, 2009 kl. 22:51 #65691NickeH
DeltagareDet sitter ingen kat på HKS-systemet, vanligast är väl en Helix eller invidia downpipe men racekat för att få systemet besiktningsbart.
31 juli, 2009 kl. 07:27 #65698Snofi
DeltagareDet sitter ingen kat på HKS-systemet, vanligast är väl en Helix eller invidia downpipe men racekat för att få systemet besiktningsbart.
Vet du vad det skulle kosta för en sådan DP? och någon bra återförsäljare?
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=16&topic_id=754&mesg_id=754&page=5
om ni bläddrar ner i länken så kommer bilder på en helix 3″ med race cat och det jag undrar är om det passar på hks systemet?
/Snofi
20 maj, 2010 kl. 18:52 #65685eric.u
Deltagare*BUMP*
Jag har just nu bilen på verkstan och min Helix downpipe sitter på, men matchar inte alls HKS catback systemet, läcker som ett såll och är helt fel mot varandra.
Hur göra nu ?
Är detta en omöjlig kombo?
20 maj, 2010 kl. 19:10 #65700Calle
DeltagareHade samma problem som dig.
Jag skulle ändå mappa bilen samt stora servicen osv. Så grabbarna på JRM fixade det.
Annars kan du ju mäta upp vinklar osv och sedan ta det till någon smed så kan dem fixa flänsarna så att dessa passar emot varandra 🙂20 maj, 2010 kl. 19:51 #65686eric.u
DeltagareHade samma problem som dig.
Jag skulle ändå mappa bilen samt stora servicen osv. Så grabbarna på JRM fixade det.
Annars kan du ju mäta upp vinklar osv och sedan ta det till någon smed så kan dem fixa flänsarna så att dessa passar emot varandra 🙂Vet du hur grabbarna på JRM fixade det hela? Något man kan göra själv?
20 maj, 2010 kl. 20:13 #65701Calle
DeltagareDem fick kapa bort ca: 10cm ifrån downpipen samt Vända flänsen ca: 90grader och svetsa ihop det.
Tänkte först ta mitt system till min polares smides firma men eftersom att grabbarna på JRM kunde fixa det samtidigt så var ju de bättre.Har för övrigt HKS silent hi-power catback samt custom-tillverkad downpipe utav Hayward&Scott.
21 maj, 2010 kl. 06:41 #65687eric.u
DeltagareDem fick kapa bort ca: 10cm ifrån downpipen samt Vända flänsen ca: 90grader och svetsa ihop det.
Tänkte först ta mitt system till min polares smides firma men eftersom att grabbarna på JRM kunde fixa det samtidigt så var ju de bättre.Har för övrigt HKS silent hi-power catback samt custom-tillverkad downpipe utav Hayward&Scott.
Jag har ett HKS Silent cat back också, och en kattlös Helix Downpipe.
Men det verkar ju märkligt om man ska behöva kapa och svetsa ihop skiten, man behöver ju byta 1 ggr/år ändå för att gå igenom besiktningen?hmmm.. jag antar att Helix downpipe Med katt inte heller passar mot HKS då ?
murmel murmel….
21 maj, 2010 kl. 07:31 #65688eric.u
DeltagareNågon som vet en downpipe med katt som passar bolt on mot ett HKS silent catback system?
21 maj, 2010 kl. 09:28 #65696Fricke.w
DeltagareHKS egena downpipe bordee vell passa mot hks systemet annars är de vell konstigt, annars så passar nog perrin downpipe mot hks systemet som jag har. passade då på min 😀
21 maj, 2010 kl. 10:46 #65689eric.u
DeltagareHKS egena downpipe bordee vell passa mot hks systemet annars är de vell konstigt, annars så passar nog perrin downpipe mot hks systemet som jag har. passade då på min 😀
Ja de förstås, men jag har bara sett HKS DP utan katt, därför jag frågade 🙂 Men dom kanske har med Katt oxå..
Tack för alla svar 😀
25 maj, 2010 kl. 19:43 #65693LeffeGT
DeltagareDen här köpte jag:
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=1111Perfrekt passform mot mitt blitz cat back.
Den stora fördelen är att den är av ”Bell mouth” typ vilket gör att avgaserna från wastegaten inte behöver trängas med avgaserna från avgasturbinen. Vad jag sett på HKS bilder så har den samma platta mot turbon som orginal systemet.I övrigt så rekomenderar jag starkt att du sattsar på ett system med katalysator eftersom ljudnivån kommer bli galet hög annars. Jag kapade bort jap-dämaren på mitt system och satte dit en Magnaflow dämpare med 3″ perforerade rör och kammare i burken vilket ger nästan samma flöde. Det resulterade i nästan samma ljudnivå tillsammans med frontpipe (med racecat) som med enbart blitz cat back och orginal frontpipe.
26 maj, 2010 kl. 08:59 #65692NickeH
DeltagareOm du inte hittar nån bra downpipe kan jag rekommendera Invidia(med bellmouth och racecat) men jag var tvungen att anpassa den lite då den inte passade perfekt mot greddy systemet som iofs var ett new age system(detta var på en GT), jag satte dit ett flexrör så håller det längre.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.