SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor HKS Avgassystem

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    goffemannen
    Deltagare

Jag har precis beställt en tornado downpipe på scoobyparts. Hoppas den passar till mitt zerosport system. Ska sätta dit en racekat på den förövrigt.

http://www.scoobyparts.co.uk/acatalog/copy_of_TORNADO_DOWNPIPE__CLASSIC_.html

Snofi
      Deltagare

Jag har samma DP till mitt blitzsystem, dock får jag en läcka mellan DP och blitz systemet där man drar ihop med fjäderbelastning. Har du nått tips på hur du gjorde eller kanske till och med en bild på detta?

Den här köpte jag:
        http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=1111

Perfrekt passform mot mitt blitz cat back.
        Den stora fördelen är att den är av ”Bell mouth” typ vilket gör att avgaserna från wastegaten inte behöver trängas med avgaserna från avgasturbinen. Vad jag sett på HKS bilder så har den samma platta mot turbon som orginal systemet.

I övrigt så rekomenderar jag starkt att du sattsar på ett system med katalysator eftersom ljudnivån kommer bli galet hög annars. Jag kapade bort jap-dämaren på mitt system och satte dit en Magnaflow dämpare med 3″ perforerade rör och kammare i burken vilket ger nästan samma flöde. Det resulterade i nästan samma ljudnivå tillsammans med frontpipe (med racecat) som med enbart blitz cat back och orginal frontpipe.

LeffeGT
        Deltagare

Se till att båda ytorna är så släta som möjligt, d.v.s inga gamla packningsrester. Använd gärna en fil för att få rent. Ta en ny packning, helst en som är metallförstärkt. Kopparpasta på bägge sidor och skruva ihop ordentligt. Fjäderbelastningen är primärt till för att motverka att muttern vibrerar loss och inte för att hålla tätt mellan rören, så dra tills det sitter.

Pirre
          Deltagare
          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.