SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor HKS FMIC

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Ni som har ovanstående fick ni dit motor skyddet efter monteringen? Alltå plast skivan som sitter under motorn o skyddar! Går väl att skära till den så att den passar, hur har ni löst problemet?

OzO
      Deltagare

Den ligger uppe på vinden eftersom den inte fick plats. Har för mig att främre innerhjulsskärmarna också fick maka på sig lite vilket ledde till att ena ramlade helt sonika av på 73:an vid Globen… 😀

Funderar själv på att fixa ett skydd i ”rallymetal” vilket år som helst.

_______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

OzO
        Deltagare

Man spar massor med tid vid oljebyte då man inte behöver lossa en massa skydd… 😀

::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

SecretAgentMan
          Deltagare

…och den plåten fyller ingen egentlig funktion, inte har jag märkt att det blir mera skitigt, och det har ingen inverkan på högfartsegenskaper heller.

Bättre kylning på oljan får man dock.

Mao – lämna skrotet i garaget.

/J

lunkan
            Deltagare

Vad bra då vet jag att jag kan strunta i den! Tänkte på just skitigheten o luftgenomströmningen. Funkar det för er så funkar det för mig. Tackar för svaren:)

lunkan
              Deltagare

Förresten hur/vart satte ni nummerskylten den osmidigt stora:-( Skulle vilja ha en liten men det är ju som för alla andra kört;(

OzO
                Deltagare

Köpte mig en läpp och tejpat fast skylten där. 🙂 Utan läpp får man nog göra en liten konstruktion som ersätta det man tidigare sågat bort.

SecretAgentMan
                  Deltagare

Konstruktion är på G, skall ev. låta någon händig svänga ihop något seriöst i aluminium. 🙂

/J – med skylt på originalstället, och hks fmic.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.