Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    JLB
    Deltagare

Någon som kör med HKS-oljefilter? Dags att byta olja och funderar på att testa det.

http://www.jrm-racing.se/hks-ovrigt/oljefilter/hks-hybrid-sports-oil-filter

Igge
      Deltagare

Har inte stött på någon som klagat på deras oljefilter, men varför köpa ett så dyrt?

JLB
        Deltagare

Har inte stött på någon som klagat på deras oljefilter, men varför köpa ett så dyrt?

30% bättre flöde och 30% lägre oljetryckstryckfall, bättre reningsförmåga samt att det har en inbyggd Neodymiummagnet för att ta hand om små metallpartiklar.
          Vet inte om det gör någon större skillnad, kostar 225:- så det är inga större pengar tycker jag. Men det var mest färgen jag föll för 🙂 har beställt.

Vad kör ni med för olja btw?

DavidSTi
          Deltagare

Lyckades hitta på ebay från england för 100spänn förut och k&n ska ju göra bra filter oxå.

Olja har ja alltid kört på motul, bra grejer 🙂

JLB
            Deltagare

Jag körde på HKS (snygg färg 🙂 ) och Motul 300v, inget att klaga på, känns bra. 100:- var ju billigt!d—0.o—b

DavidSTi
              Deltagare

Jag körde på HKS (snygg färg 🙂 ) och Motul 300v, inget att klaga på, känns bra. 100:- var ju billigt!d—0.o—b

Bra kombo! d—0.o—b

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.