› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › HKS Panelfilter
- Detta ämne har 4 svar, 1,037 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
Anders_S.
-
FörfattareInlägg
-
3 augusti, 2010 kl. 09:51 #23847
Anders_S
DeltagareHej,
är dags att byta ut luftfiltret i min bil. Tänkte sätta i något lite bättre än orginalfiltret nämligen HKS panelfilter. Läst att man inte ska något oljat filter. Någon som vet om detta filter är de?
Bilen är orginal förutom catback system men behöver jag mappa om för jag sätter i ett bättre panelfilter?
3 augusti, 2010 kl. 10:46 #206126Eiiiiik
DeltagareHej,
är dags att byta ut luftfiltret i min bil. Tänkte sätta i något lite bättre än orginalfiltret nämligen HKS panelfilter. Läst att man inte ska något oljat filter. Någon som vet om detta filter är de?
Bilen är orginal förutom catback system men behöver jag mappa om för jag sätter i ett bättre panelfilter?
Tjenare!
Nejdå! Byt du filter 🙂
Finns dry-flow filter som inte behövs oljas in. Så läs vad som står. Mycket möjligt att du inte ska göra detta.Mvh Erik
3 augusti, 2010 kl. 10:47 #206127Eiiiiik
DeltagareVar ska du köpa ditt förresten, och vad kostar det? Kanske dags att byta på min bil också 🙂
3 augusti, 2010 kl. 13:19 #206124specialized
DeltagareKN´s panelfilter är det som verkar komma bäst överens med LMMèn på våra bilar (GT my99-00 då ), trots att det inte är oljefritt.
Kan beställas här
http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/index.php?cPath=47_66
eller här
http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop.asp?catsLevel=182Själv så beställde jag ett Cosworth-filter igår från RCM. Detta lär ju vara den enda Cosworth-del som jag har råd med 😀
Detta filter är oljefritt men tämligen obeprövat här på forumet vad jag vet.
Kör med orginalfilter nu efter att skjutit en LMM igen =(
Skiljer ungefär 2-3 hundra varv i spool, men inget annat jämfört med mitt gamla JR-panelfilter.HKS-filtret vet jag inget om. Vill du ha ett beprövat som funkar, köp KN 🙂
3 augusti, 2010 kl. 14:39 #206125Anders_S
DeltagareVar ska du köpa ditt förresten, och vad kostar det? Kanske dags att byta på min bil också 🙂
Hade tänkt beställa ifrån JRM, tycker det är smidigast inom Sverige.
Man tycker ju inte HKS borde göra dåliga filter? Står iheller inget på deras sida om det är oljat eller inte. Dem själv använder detta till deras egna trimkitt till just min så det lär vara bra grejer.
Ingen som har ett sådant monterat i sin bil med lite feedback?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.