› SSC › Annonser › Säljes – Delar › HKS silent hi power avgas bytes förslag :)
- Detta ämne har 14 svar, 2,119 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av
pettsun.
-
FörfattareInlägg
-
14 juni, 2011 kl. 12:53 #26111
Fricke.w
DeltagareTja någon som sitter på typ ett apexi n1 eller gt spec, eller blitz nurspec r, buddy club spec-3 avgas som trötnat på buller nivån och vill ha något lite tystare japanskt kvalitets avgas, så är jag intreserad av ett byte mot mit HKS.
Min bil är en new age sti, så den jag byter med måste också vara av new age model.MVH
Fredrik14 juni, 2011 kl. 14:51 #225136yngwie
DeltagareKör på Invidia, funkade hur bra som helst på min förra impreza. Lagomt ljud!
15 juni, 2011 kl. 21:46 #225145zitzii
Deltagarehej jag kanske har nåt som kan passa dig. har ett 3″ cat back system med en ganska kraftig ljuddämpare som ser original ut så det låter inte så mycket kan det kanske va nåt?
jag ska upp till Söderhamn på lördag så du kan få se det då och är det nåt i din still kan vi kanske byta där och då 🙂
själv vill jag ha ett som låter mycket haha:P16 juni, 2011 kl. 04:45 #225144Eiiiiik
Deltagarehej jag kanske har nåt som kan passa dig. har ett 3″ cat back system med en ganska kraftig ljuddämpare som ser original ut så det låter inte så mycket kan det kanske va nåt?
jag ska upp till Söderhamn på lördag så du kan få se det då och är det nåt i din still kan vi kanske byta där och då 🙂
själv vill jag ha ett som låter mycket haha:PJag fattade det som att han va ute efter något som vrålade lite mer 😛
16 juni, 2011 kl. 08:44 #225137Fricke.w
DeltagareJag fattade det som att han va ute efter något som vrålade lite mer 😛
Ha ha ja precis, jag är ute efter något som matchar bilens ytre och hjärta lite mer 🙂 men de löser sig ändå, kom ju på den smarta iden att jag kan ju ta bort den näst sissta dämparen, så blir de ju bara sport caten och bakboxen kvar 🙂 har rerdan bestält 1m 3″ rostfrit rör, så byger jag en egen mellan bit på jobbet i morgon, då kan man ju bestämma själv om man vill ha mer ljud, eller behöver lägga lite lock på ljudet om man ska köra bana 😉
16 juni, 2011 kl. 08:53 #225141TomK
DeltagareHa ha ja precis, jag är ute efter något som matchar bilens ytre och hjärta lite mer 🙂 men de löser sig ändå, kom ju på den smarta iden att jag kan ju ta bort den näst sissta dämparen, så blir de ju bara sport caten och bakboxen kvar 🙂 har rerdan bestält 1m 3″ rostfrit rör, så byger jag en egen mellan bit på jobbet i morgon, då kan man ju bestämma själv om man vill ha mer ljud, eller behöver lägga lite lock på ljudet om man ska köra bana 😉
Den lilla flamdämparen gör inte så jätte mycket för ljudet.
Utan det är bakljuddämparen som står för det.Eller du kanske har 2 st riktiga dämpare på ditt system?
16 juni, 2011 kl. 21:01 #225138Fricke.w
DeltagareTror att de kommer bli perfekt om flamdämparen åker väck ja, för de är inte ruskigt mer ljud jag vill ha, man vill ju kunna åka i bilen också, utan att folk ringer polisen varje gång man startar upp 🙂
Var bara tvungen att starta den på tomgång i dag med bara down pipe, jäklar vilket boxer muller de va 😀 ren porr.5 september, 2012 kl. 15:34 #225146pettsun
Deltagarekanske lite väl gammal tråd… men va fan. Hur blev ljudet? jag kör HKS silent system. Men den låter ju som original, vill ju ha det sköna boxer ljudet ju! Blev det nått mer vrål av att skita mitten dämparen?
Den ser så liten och ynklig ut så känns inte som att den dämpar allt för mycke:PMin ena tanke var ett skita i sista dämparen och bara kör ett 3″ rör, men är rätt säker på att det blir lite för ”skönt” ljud.
5 september, 2012 kl. 17:35 #225139Fricke.w
DeltagareVart ju lite mer ljud i alla fall, av att slopa flam dämparen, hur kör du med down pipen då? orginal eller efftermarknads med 100-200cell katt.
5 september, 2012 kl. 18:24 #225147pettsun
DeltagareVart ju lite mer ljud i alla fall, av att slopa flam dämparen, hur kör du med down pipen då? orginal eller efftermarknads med 100-200cell katt.
Jag kör med eftermarknads downpipe med racekatt.
5 september, 2012 kl. 19:26 #225142t1hero
Deltagarekanske lite väl gammal tråd… men va fan. Hur blev ljudet? jag kör HKS silent system. Men den låter ju som original, vill ju ha det sköna boxer ljudet ju! Blev det nått mer vrål av att skita mitten dämparen?
Den ser så liten och ynklig ut så känns inte som att den dämpar allt för mycke:PMin ena tanke var ett skita i sista dämparen och bara kör ett 3″ rör, men är rätt säker på att det blir lite för ”skönt” ljud.
Jag har ett Skunk2 och sneglar på att köpa ett HKS Silent, gräset är alltid grönare på andra sidan.
5 september, 2012 kl. 19:36 #225140Fricke.w
DeltagareDär har ni ju ett bytte sins i mellan grabbar 🙂
5 september, 2012 kl. 20:16 #225143t1hero
DeltagarePettsun: Bor du i Östergötland kan vi ordna en provlyssning.
6 september, 2012 kl. 07:53 #225149Evets
DeltagareNi som kört med Hks silent, står att de skall vara tyst vid lugn körning men låta bra när man trampar på, tycker ni detta stämmer? Vill ha ett litet mer bekvämligt system på min nu efter kört med olidligt buller ett tag
6 september, 2012 kl. 10:22 #225148pettsun
DeltagareLåter nästintill original vid lugn körning och lite vassare vid gas. Men jag tycker det är för tyst 🙂
t1hero: Nä jag bor i luleå 😛 mitt avgasystem har omsvetsade upphägningar för att passa min forester så antar att du inte vill byta.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.