• Detta ämne har 6 svar, 1,795 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av .zip.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Magnus666
    Deltagare

Behöver lite tips om hur jag ska koppla in HKS Speed limit defencer som tar bort den japanska fartspärren. Har fått med någon form av manual men fattar inte vilken kabel som är vilken. I kopplingsschemat är kablarna namgivna med: B U # I AFR FCD T E S
      Har följande kablar på SLDen: Svart(dubbel), Röd(dubbel), Blå, Vit och Gul.
      Vilken är är vad?

//Magnus

Magnus666
      Deltagare

Ingen som vet?

555_STI
        Deltagare

Ingen som vet?

Googlade snabbt och hittade den här info, verkar stämma med kablar du har :

for Cars that use a ECU output for the Speedometer.

for Cars that use a separate Sensor for the Speedometer (as it is in my R33 GTR).

http://www.gtr.co.uk/forum/83619-how-install-hks-sld-speed-limit-defencer.html

Ubermeister
          Deltagare

http://bbs.scoobynet.com/scoobynet-general-1/319778-installing-a-hks-fcd-and-a-hks-sld.html

Vet inte om länken hjälper, spärrat på jobbdatorn.. 😉

Patrick P931
            Deltagare

Årsmodell på bilen?

01 eller nyare är det bara att koppla upp sig med t.ex. en Tactrix och flytta spärren dit man vill ha den.

Jag har t.ex. satt min spärr på 299 km/h, 300 km/h med en Forester känns inte helt stabilt tänkte jag. 😉

Magnus666
              Deltagare

Lägger ner det här.. Blir nytt sprutt i stället!

.zip
                Deltagare

Tråd flyttad. Måste ha missat denna 🙂

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.