› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › HKS ssqv gav upp (?)
- Detta ämne har 4 svar, 888 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
uranium.
-
FörfattareInlägg
-
11 januari, 2009 kl. 15:29 #4308
uranium
DeltagareHade tur i oturen, var och hälsade på en kompis i skutskär (10 mil enkelresa från mig) och på hemvägen när jag precis svängt av E4an så börjar bilen gå skumt. dumpen pyste ut luft hela tiden när jag höll lagomt med gas, och så fort jag gasade på hårdare så stängde den och gick normalt. Så det sista kilometrarna hem var de liksom full gas eller inge gas för att kunna komma framåt 😉
Tänkte bara kolla om det är något som hänt andra och om de är något man kan göra åt de? typ montera isär och fixa nåt med fjädern. Eller ska man vara på den säkra sidan och köpa en ny bättre. HKSen jag hade var en billig kopia så de var väl kanske inte så konstigt att den pajade..
Har funderat på att köpa en av PPF, verkar vettiga och hållbara. Bra pris också. Nån som har erfarenheter? Massor med folk som kör såna på turbo-beemers men inte sett nån sådan på en subba..
11 januari, 2009 kl. 15:56 #64650HAEN
Deltagareppf dumpen funkar inte på en impreza,dom är för stora och funker inte med tomgång heller.
Köp en ny hks eller forge dom funkar bra.
11 januari, 2009 kl. 16:24 #64652mikael ravn
DeltagareKänner personligen inte till HKS dumpar,men jag rekommenderar dig GFB hybriderna, de är kanonfina, bra med fina garantier m.m.
Ӏkta GFB!
GFB är ett Australiensiskt företag som utvecklar tuningprodukter av extrem precision. Styrkan är deras innovativa förmåga – att alltid leverera de spännande nyheter som tar marknaden med storm. Exempel på detta är t.ex. hybridtekniken och det senaste stjärnskottet Deceptor. Kvaliteten är i en klass för sig, och därför kan vi tryggt lämna 6 års garanti på alla GFB produkter. (Vi har aldrig fått en enda reklamation!)”citat från Streetside.se ”GFB lev”.
Hoppas det löser sig.
Mvh.Micke
11 januari, 2009 kl. 18:41 #64651Andersson
DeltagareMin HKS gav oxå upp den kan gå och laga tills du får en ny.Limmade min men det höll inte så länge.
Skruva bort den från ICn(2 skruvar) lossa de 6st insexskruvarna så kan du sätt delarna till rätta igen. På min var det ett kryss i plast som delade på sig(limma) så gummimembranet satte sig snett.
Vet att http://www.streetpower.se ska ha någon med lite bättre kvalitet oxå.MVH C Andersson / Mr Konjak
”Daddy knows alot, but
Mommy knows everything!”
Impreza STi -0811 januari, 2009 kl. 21:07 #64653uranium
Deltagaretack för alla snabba svar 🙂
då blir det ingen från ppf iaf.
ssqv låter lite för högfrekvent, vill nog ha dovare ljud den här gången.lutar nog mest åt en modellanpassad Forge atmosfärisk.
nåt bra ställe att köpa den från här i sverige? såg att den fanns på stylingkompaniet iaf. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.