› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › HKS SSQV till GT?
- Detta ämne har 14 svar, 1,096 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 8 månader sedan av
jooohan.
-
FörfattareInlägg
-
10 december, 2007 kl. 18:11 #3971
jooohan
DeltagareTjena! Har bara en allmän fråga. Man hör alltid att bilar med lmm inte ska ha atmosfäriska dumpventiler, för lmm:en kan ställa till med en del bekymmer.. Men varför rekommenderar då en av Sveriges bästa Subaru-trimmare, JRM, att man ska köpa HKS SSQV till just Subaru? Är det något särskilt med den, för den är väl atmosfärisk?
10 december, 2007 kl. 18:52 #62799Sasse
DeltagareFinns ingen anledning att byta ut dumpventilen. Det tror jag knappast JRM påstår heller, dom erbjuder bara det i sina ”steg”.
Sök på dumpventil och lmm (kryssa i AND under sökfältet) så får du mängder med svar.10 december, 2007 kl. 20:29 #62795b20mannen
DeltagareHKS SSQV har alltid varit en av de bättre på att fungera tillsammans med LMM. Ända sedan den bara hette SQV.
Hur de nya SSQV som saknar ställskruv är tillsammans med LMM har jag inte forskat i, men de med ställskruv funkar prima.
Jag har skaffat en SSQV med ställskruv, som ska i min GT nu när som helst, tillsammans med en lite större motor, FMIC, m.m. roliga saker.
Men LMM hamnar på dammhyllan från och med nu. 😉11 december, 2007 kl. 20:55 #62804jooohan
DeltagareOk.. Men om man tar bort LMM, måste man väl oxå mappa om bilen..? Eller?
11 december, 2007 kl. 21:19 #62796b20mannen
DeltagareOk.. Men om man tar bort LMM, måste man väl oxå mappa om bilen..? Eller?
Javisst.
Men jag har ju redan klyddat dit en Autronic SM4. 😉
11 december, 2007 kl. 23:29 #62805jooohan
DeltagareHehe ok 😛 Tyvärr så är jag inte riktigt så insatt att jag vet vad det är ;P
12 december, 2007 kl. 02:31 #62800volvosnubbe
DeltagareHehe ok 😛 Tyvärr så är jag inte riktigt så insatt att jag vet vad det är ;P
Du kan med andra ord inte köra orginal styrsystem som e mappat utan LMM.
autronic,haltec,nira etc etc är eftermarknadssystem.
Skippa dumpen orginal funkar primma !
Varför krångla til det när orginal funkar? får inte ut nån effekt med
en dump iaf.
Bara onödigt ”psysh” skräp.12 december, 2007 kl. 07:06 #62797Mats
DeltagareKlart grabben skall ha lite pysljud i bilen.
Handla på ba, men var medveten om att det kan ställa till problem.Mats/första modifieringen på min GT var en öppen Forge dump
Type R ’9912 december, 2007 kl. 08:50 #62798Adam K
DeltagareAdams minst önskade modd var en GFB returnerande dump som åkte på när OEM-dumpen havererade pga för höga tryck…
Men även med original hördes det en del -snorkla av insuget bara så löser det sig…12 december, 2007 kl. 17:26 #62803larsallan
DeltagareHybrid dumpventiler finns det ju också. Dom är gjorda för att användas med lmm men ändå låta mycket. Självklart så funkar dom ju inte lika bra som orginaldumpen men bättre än en helt öppen iaf.
12 december, 2007 kl. 23:10 #62806jooohan
DeltagareJag har faktiskt tänkt på en hybrid från GFB 🙂 Men jag läste typ allt på sidan om dumpar här på forumet igår, och då verkar det som att en atmosfärisk inte är så dålig som man har hört.. Så vi får se.. Men det lutar åt en GFB Hybrid iaf.. Jag vet också att originalet fungerar bra, men man vill ju att det ska pysa lite.. Även om folk tycker olika..
13 december, 2007 kl. 01:44 #62801volvosnubbe
DeltagareJag har faktiskt tänkt på en hybrid från GFB 🙂 Men jag läste typ allt på sidan om dumpar här på forumet igår, och då verkar det som att en atmosfärisk inte är så dålig som man har hört.. Så vi får se.. Men det lutar åt en GFB Hybrid iaf.. Jag vet också att originalet fungerar bra, men man vill ju att det ska pysa lite.. Även om folk tycker olika..
annars har ja en äkta forge öppen dump med 35mm anslutning om du vill köpa loss för en mindre peng.Beronde på vart du bor för frakten kostar väl mer. får den med 2st fjädrar till. dock får du göra en egen anslutning.
Hade den själv på min. Anledningen till att ja har 35mm anslutning är att jag har front matad intercooler.tog bort den på min o ersatte den med en återcirkulerande forge.
13 december, 2007 kl. 21:28 #62807jooohan
DeltagareTack för erbjudandet, men jag tror att jag ska skaffa en hybrid iaf.. Men man måste ju fråga vad du ska ha för den..? =)
14 december, 2007 kl. 03:25 #62802volvosnubbe
DeltagareTack för erbjudandet, men jag tror att jag ska skaffa en hybrid iaf.. Men man måste ju fråga vad du ska ha för den..? =)
jadu.. kommer inte ihåg vad ja köpte den för men tror de vanånstans runt 1400 + fjäder..
ge mej en 500 eller nått …
eller nått annat kul till impreza gt ?
Finns ju adapterfästen/plattor o köpa så du kan använda min på org IC.14 december, 2007 kl. 12:13 #62808jooohan
DeltagareHar inte original IC, har en större toppmonterad sak.. Tror att jag köper hybriden ändå.. =) Men tack annars 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.