SSC Allmänt snack Allmänt småprat hmmm tror inte de

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

polaren ska sälja sin subba fick följande mail:

Thanks for your response. I Agree with price So i will be paying
      directly into your PayPal account without any delay. Get back to me
      with the details below :

Name:
      PayPal Email address
      Cell Phone No.:
      Car Price:

Or you can send me a paypal money request, so once i receive the
      details i will go ahead with the payment through PayPal and then i
      will contact my shipping company after you get the payment. I will
      need your home address for the Car to be Picked Up by the
      Shipping Compan

ronnyh
      Deltagare

Balt-export 😉

Jonas.L
        Deltagare

Har fått ett antal såna mail när jag säljer saker på blocket, bara att skita it 😛

Fricke.w
          Deltagare

En klassiker 🙂 stog de inget om att du skulle få en summa på mer pengar än vad bilen kosstade, som du senare ska föra över till köparens konto, så har de ståt i mailen jag fåt när jag sålt bilar i alla fall, rena rama lurendrejar grejer de där ui alla fall.

Gilarski
            Deltagare

En klassiker 🙂 stog de inget om att du skulle få en summa på mer pengar än vad bilen kosstade, som du senare ska föra över till köparens konto, så har de ståt i mailen jag fåt när jag sålt bilar i alla fall, rena rama lurendrejar grejer de där ui alla fall.

Jag vet inte om man skall vara så skraj för detta. Har polare som köpt bil från okända på andra sidan östersjön & betalat upfront.

Idag sålde jag min APEXI Power fc på Ebay. Killen som ville köpa den bodde i Finland, och jag hade by misstake inte inkluderat Finland som ’shippable’, så han mailade ungefär samma att han ville pröjsa direkt, som du beskriver. Jag snackade med Ebay & de förklarade att det finns inget sätt att luras genom att ha mailadressen så att säga.

Jag har själv haft ebutik & där förde vi över pengar via Payson (likt Paypal) genom att mottagaren uppgav mailadressen.

Med killen från Finland så fixade jag det ändå eftersom Ebay hjälpte mig fixa så Finland blev ’shippable’, så han kunde gå in och köpa motorstyret via Ebay, vilket han gjorde direkt. Sprutet låg uppe mindre än 24h innan jag fick sålt det 😀

Som sagt, tycker inte man skall skrämmas av att nån vill sätta in pengar i förskott. 🙂

ronnyh
              Deltagare

Det är väl inte förskottet som skrämmer utan det faktum att dom först vill ha din adress och telefonnr.

Tror du bilen står kvar på morgonen?

Mitt tips är att den står på en färja på väg österut 😉

Gilarski
                Deltagare

Hehe, kalla mig naiv men om jag haft en seriös dialog med köparen
                  så skulle jag inte ha nåt problem med ovan faktiskt. 🙂

Man är olika så jag har dock respekt för om man inte vill fortsätta en dialog.

(Nej, jag svarar inte på Nigeriabrev 😉 )

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.