› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Höger bakhjul hänger sig
- Detta ämne har 20 svar, 1,384 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 8 månader sedan av
P E.
-
FörfattareInlägg
-
30 december, 2013 kl. 15:26 #31628
Lassgård
DeltagareHej
Jag har precis köpt en Subaru Impreza och igår när jag skulle köra så smal det till bak i bilen och sen hänger sig höger bakhjul ibland helt och ibland går det riktigt kärvt spelar ingen roll om man har växel i eller inte.
Ska man tro att det är bakaxeln?
Med vänlig hälsning, Andreas30 december, 2013 kl. 16:12 #263879kleinis
DeltagareTestat att rulla framåt och dra handbromsen lite löst ? Kan ju vara nått med den om de är monterat fel
Hissa upp bilen och snurra och dra i hjulet fram o tillbaka ifall lagret är helt slut, lager kulorna blir ovala med tiden och då kan de låsa
Kanske något som kan hjälpa dig identifiera problemet 🙂
2 januari, 2014 kl. 10:21 #263877Christian S
Deltagarelåter som att det har hänt nått med handbromsen.
det är bara att plocka ner så ser du nog vad som är fel.2 januari, 2014 kl. 18:11 #263884Lassgård
DeltagareVerkar vara fördelningslåda som har rasat 🙁 Någon som vet om det går att renovera ?
2 januari, 2014 kl. 18:36 #263880kleinis
Deltagarei växellådan ? eller menar du diffen i bakaxeln ?
2 januari, 2014 kl. 19:02 #263885Lassgård
DeltagareI växellådan
2 januari, 2014 kl. 20:55 #263878Christian S
Deltagarei första inlägget skrev du ju att det small till bak i bilen och att höger bakhjul hänger sig så hur kom du fram till att mittdiffen är paj? mittdiffen sitter ju i växellådan och jag tycker att den omöjligt kan göra så att bara höger bak låser sig.
hur beter den sig om du hissar upp den bak så att du har båda hjulen i luften och sen snurrar på ena hjulet?3 januari, 2014 kl. 22:53 #263886Lassgård
DeltagareJag hissade upp bilen och drog runt bakhjulen så rörde sig allt som det skulle så jag hissade upp hela bilen och körde på 1 an så hör man och ser att det låser sig i lådan och att det är just till kardanen bak det låser sig så det är därför man vart lurad att det var bak det låste sig.
4 januari, 2014 kl. 00:11 #263871P E
DeltagarePlocka ner lådan. Så kan jag renovera fördelningslådan
åt dig om du vill.
peter.encrantz@hotmail.com5 januari, 2014 kl. 11:30 #263881kleinis
Deltagareman behöver väll inte plocka ner lådan för o renovera fördelningslådan 😉 ta bort spakstället avgasrör och bakre växellådsbalken och kardan sen är de bara skruva bort locket och dra ut centrumdiffen med de 2 dreven som för över kraften till kardan 🙂 vist lite trångt är de men tar kanske 2 tim istället för o få ner en hel låda 😛
5 januari, 2014 kl. 13:50 #263872P E
DeltagareSka man göra det ordentligt så bör man ta ner lådan!
Ffa för att rengöra hela lådan! Så slipper man framtida haveri pga
att man har haft metallskrot som åkt runt lådan!!6 januari, 2014 kl. 20:37 #263887Lassgård
DeltagareDet funkat inte att bara skölja rent lådan med ett extrabyte olja ?
6 januari, 2014 kl. 20:48 #263873P E
DeltagareInte om man ska vara på den säkra sidan, och det vill man väll…..
Och den lilla extratid det tar att ta ner lådan är det värt att göra det ordentligt!
Jag har sett en hel del ras, så det är inget kul när man får ett total haveri!!!6 januari, 2014 kl. 20:54 #263883Igge
DeltagareVäxellådan har väl ingen pump så den ”sköljer” väl ganska dåligt?
Eller tänker jag fel?6 januari, 2014 kl. 21:15 #263874P E
DeltagareDu tänker rätt:)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
