Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    FRBxxx
    Deltagare

Tilläggas kan att det tar i i bakkant, dvs emot dörren, typ…

down_the_drain
      Deltagare

Konstigt. har samma mått på min däck, men de tar bara i när man e lite tungt lastad. Annars inga probl.

/Peter

Vectorm12
        Deltagare

hm, kör själv med precis samma och har H&R fjädrar men har aldrig råkat ut för det, inte ens när jag lastat bilen…

jraberg
          Deltagare

har du sänkt ngt?
            Borde inte ta i annars tycker jag, men det beror ganska mkt på däckprofil etc.då de är olika mellan märken.
            Själv kör jag med 17″ 205×45 pirelli och har inte ngra problem alls.

(off topic)
            Men om du sänkt nyligen så kan det vara att fjädrarna satt sig nu och det är därför. Men hur kommer det sig att H&R fjädrarna klarar sig :-/ de sänker väl 50mm? tycker att det borde ta i med dem?
            (off topic)

edit. Jag tror du ska dra ner på träningen..visserligen var det höger fram men det låter som att du blivit för Stor(läs biffig a’la hulken)
            😀 (skämtar) nä, men allvarligt.. kanske dags att kolla hjulinställning.. att det tar i i bakkant låter lite oroväckande, såvida det inte är när du svänger vänster..och det tar i hjulhuset.
            -Jr:P

ExOrdis
            Deltagare

Ja, det kan vara så illa. Det kallas isåfall för positiv camber, utslitna länkarmslagringar, krökt länkarm
              eller krokigt fjäderben….. Hoppas på det förstnämnda, billigare/enklare att åtgärda.

/K

>Jo, hjulinställningen är kass det vet jag… Men kan den
              >vara så illa så det tar i?
              >
              >Bilen är inte sänkt…

FRBxxx
              Deltagare

Tjena, Var på väg till träningen alldeles nyss å hörde ett skrapande ljud från höger fram när jag körde i håligheter. Steg ur bilen å kollade…. Mycket riktigt så syntes det tydligt att det hade skrapat litegrann….inte mycket, men lite…Jag har 17″ fälgar med rätt offset och 215-40 som jag har kört med i 2 månader, minst. Inte ett ljud förrän nu…

Varför?:)

Mvh Björne

FRBxxx
                Deltagare

Jo, hjulinställningen är kass det vet jag… Men kan den vara så illa så det tar i?

Bilen är inte sänkt…

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.