- Detta ämne har 22 svar, 3,644 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 5 månader sedan av yngwie.
-
FörfattareInlägg
-
26 september, 2010 kl. 10:32 #24236EiiiiikDeltagare
Tjabba!
Kom på nu när jag ändå är på netonnet att det kanske är lina bra att byta högtalarna fram i bilen.
Misstänker att det sitter 5,25″ fram. Någon som kan bekräfta detta lite snabbt och smidigt? 🙂Mvh Erik
26 september, 2010 kl. 14:30 #211177Jocke.TDeltagareDet stämmer. Dock så måste du ha en adapter för högtalarna som sitter orginal sitter bara med 3skruvar i ett triangelmönster och “normala” högtalare har sitter med 4 skruvar.
26 september, 2010 kl. 18:36 #211173Fredde08Deltagarepsst. kolla min tråd jag la upp igår om högtalare 🙂
27 september, 2010 kl. 06:39 #211178EiiiiikDeltagareStrålande mina vänner! 🙂
Nu blir det förhoppningsvis lite bättre ljud i kärran. Originalljudet var ju inte mycket att hänga i granen 😉
27 september, 2010 kl. 09:20 #211183NaltaDeltagarestörst skillnad blir det när du byter huvudenheten:)
27 september, 2010 kl. 12:31 #211179EiiiiikDeltagarestörst skillnad blir det när du byter huvudenheten:)
Det har jag redan gjort 🙂 Högtalarna har nog sett sina bästa dagar 😉
28 september, 2010 kl. 12:19 #211184NaltaDeltagareDet har jag redan gjort 🙂 Högtalarna har nog sett sina bästa dagar 😉
dåså:P finns billiga plast adaptrar för subaru på BRL för typ 80 spänn. dessa gör det mycket lättare att få dit mellanregister med 4 skruvhål i storlek 5,25″
diskanten passar i orginal diskanthål med lite dubbelhäftande tejp
delningsfilter tjepar du fast på dörrplåten med dubbehäftandesen får du väl avgöra om du vill koppla dem till slutsteg eller bara till cd:n
9 oktober, 2010 kl. 16:00 #211188LindrDeltagareLånar tråden lite då jag undrar var man kan köpa en adapter för att byta ut orginal huvudenheten i en 07a till en vanlig cd, och måste det klippas och donas om med kablarna eller finns det någon kontakt för det också?
11 oktober, 2010 kl. 10:41 #211185NaltaDeltagareLånar tråden lite då jag undrar var man kan köpa en adapter för att byta ut orginal huvudenheten i en 07a till en vanlig cd, och måste det klippas och donas om med kablarna eller finns det någon kontakt för det också?
det är ju dubbeldin storlek på orginal cd:n, om du vill ha en vanlig enkeldin cd så blir det ett öppet hål kvar alt så köper du en dubbeldin dvd. sistnämnda blir grymt snyggt. finns vanliga cd med dubbeldin också men det känns ganska meningslöst
min alpine cd (enkeldin) passade i orginal skruvhål i fästplåten iaf vet inte hur andra passar men det går ju att borra hål annars.
svårt att förklara men ta lös orginal cd:n så ser du hur det ser utang kontakter så har ju de flesta bilstereo försäljare iso-kontakter som passar mot subarus orginal kontakter.
antenn kabeln till radion behöver också en adapter, finns också att köpaedit: du behöver inte någon adapter för att montera eftermarknads cd/dvd
17 december, 2010 kl. 09:41 #211174EvoPeterDeltagaredåså:P finns billiga plast adaptrar för subaru på BRL för typ 80 spänn. dessa gör det mycket lättare att få dit mellanregister med 4 skruvhål i storlek 5,25″
diskanten passar i orginal diskanthål med lite dubbelhäftande tejp
delningsfilter tjepar du fast på dörrplåten med dubbehäftandesen får du väl avgöra om du vill koppla dem till slutsteg eller bara till cd:n
Stod på BRL’s sida att det ska vara 6,5″ i dom vilket jag beställt nu. Får väl se om det passar då när jag kommer hem till Sverige. Annars måste jag bygga egna adaptrar igen då.
17 december, 2010 kl. 09:47 #211175EvoPeterDeltagaredet är ju dubbeldin storlek på orginal cd:n, om du vill ha en vanlig enkeldin cd så blir det ett öppet hål kvar alt så köper du en dubbeldin dvd. sistnämnda blir grymt snyggt. finns vanliga cd med dubbeldin också men det känns ganska meningslöst
Finns Subaru original fack med att köpa som är silver för att konvertera till enkel-DIN. Sen finns det eftermarknads också. Har 3st liggandes så jag kommer att ha 2st övers. 1 Universal och 1 modellanpassad eftermarknad, båda svarta.
17 december, 2010 kl. 12:05 #211186NaltaDeltagareFinns Subaru original fack med att köpa som är silver för att konvertera till enkel-DIN. Sen finns det eftermarknads också. Har 3st liggandes så jag kommer att ha 2st övers. 1 Universal och 1 modellanpassad eftermarknad, båda svarta.
jo vet att subaru hade men var inte dem svindyr?
har försökt hitta universal tidigare men hitta inga som passa bra
men har fyllt upp hålet med en annan rolig grej nu:P
vad ska du ha för dina som du har liggandes? bilder?17 december, 2010 kl. 12:34 #211176EvoPeterDeltagarejo vet att subaru hade men var inte dem svindyr?
har försökt hitta universal tidigare men hitta inga som passa bra
men har fyllt upp hålet med en annan rolig grej nu:P
vad ska du ha för dina som du har liggandes? bilder?Subaru original köpte jag ifrån UK för 350kr tillsammans med en massa andra saker till bilen.
BRL tar 350kr för den modellanpassade. Du kan kolla på deras sida. Kan skicka den till dig för 150kr+frakt.
17 december, 2010 kl. 13:37 #211187NaltaDeltagareSubaru original köpte jag ifrån UK för 350kr tillsammans med en massa andra saker till bilen.
BRL tar 350kr för den modellanpassade. Du kan kolla på deras sida. Kan skicka den till dig för 150kr+frakt.
Okej. jo men har provat med den från brl och den passade inge bra tyckte jag..
27 juni, 2011 kl. 23:19 #211169yngwieDeltagareTänkte investera nya högtalare fram och bak i dörrarna. Vilka adaptrar ska man köpa som funkar bäst? Sitter det 5,25″ bak med?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.