Lahega har ett som heter carsoft velvet, läggs på med högtryck, hela bilen blir isolerad med skum 🙂 5 liters dunk, spädes 1:50-1:200. Med vaxeffekt. Kostar runt 200 kr.
Referenser? Manuel och jag kör med detta 🙂
Maria- som gillar principen “spraya, spola av” så mkt så jag endast kör med detta koncept!
Har också de schampot, de är bra, men vill inte hålla med om att de är bäst. Mest för att jag har haft stora problem med att den efterlämnar fläckar.. Å jag har provat varmt å kallt vatten, för lite schampo, lagom schampo och stor dos schampo, de hjälper inte! Med imprezan jag hade fick jag ju vaxa bilen varenda gång när jag hade tvättat den.. så jag fick bort de dära. Värst blir de på rutorna..nån kanske tror att jag inte sköljer tillräckligt, men de är nog få som står med en högtryck lika länge som jag..
Hmm, jag har absolut inte haft de problem du beskriver. Min bil är ju iofs silverfärgad och av den anledningen lättskött…men inga fläckar alls på rutorna heller. Jag torkar dock (nästan) alltid bilen med “fejkskinn”, det är kanske det steget du skippar?
Jag har inte heller haft problem med att den lämnar fläckar av sig efter tvätten. Visserligen sköljer jag av bilen väldigt mycket och noga med högtryckstvätten.
Sen semskinnar jag bara av bilen så blir det suveränt! 🙂
PS: Har inte smakat på skummet än, men det luktar som en påse tuttifrutti så man är lit sugen allt! DS.