Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    geronimo
    Deltagare

Jag har sökt, finns svaret i en annan tråd så länka gärna =)

Jo, jag har precis skaffat en GT -97:a med 3″ från turbon, öppet filter och Dawes device. Med laddet ställt på 0.9 bar (orginal som jag förstått det) så går den kanon, men ökar jag ladd till 1 bar så hackar den sig upp till 5000 rpm och sen går det fint igen. Inte för att det egentligen spelar någon roll då jag inte ska köra med högre laddtryck, men jag hade fått för mig att original ECU´n skulle kunna kompensera för en laddtryckshöjning till 1.2 bar (sen bryter fuelcut). Men det kanske bara gäller för 99 och framåt?

VH

Igge
      Deltagare

Mina tankar/spekulationer:
        Att köra med 1,2 bar är nog inte att rekommendera. Funkar kanske under varmare perioder men när det blir kyligt kommer den nog suga i sig luft så den hamnar utanför tändningstabellen

Däremot borde den inte hacka så märkbart kan jag tycka. Mår lmm bra?

geronimo
        Deltagare

Ingen aning men Bilen går helt utan anmärkning så länge laddtrycket är orört. Jag ska inte köra med högre lade än 0,9 bar. Det jag undrar är om orginal ECU kan hantera högre laddtryck än 0,9 bar.

_Zander
          Deltagare

Min impreza hackar också när gasar, går ej över 1 bar, har funkat tidigare.
            Jag väntar på en ny LMM för att se fall det hjälper.

Gt-00

geronimo
            Deltagare

Ok. Någon som vet om ECU’n på en 97:a klarar av ett högre laddtryck än orginal?
              Att 99-00 gör det har jag försått.

geronimo
              Deltagare

Efter många timmars läsande på engelska amerikanska och australiensiska forum så drar jag slutsatsen att det inte är möjligt att höja laddtrycket på årsmodell 97-98 utan att byta styrsystem eller ful “chippa”

Gloremir
                Deltagare

Efter många timmars läsande på engelska amerikanska och australiensiska forum så drar jag slutsatsen att det inte är möjligt att höja laddtrycket på årsmodell 97-98 utan att byta styrsystem eller ful “chippa”

Ja det stämmer att du får köra med en ESL brygga för att kunna mappa äldre än 99.
                  Annars är det bara att skaffa annat system så som link, syvecs osv osv.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.