SSC Allmänt snack Allmänt småprat Holmqvist Bil = Oseriösa bilskojare

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 47 totalt)
  • Författare
    Fimpan
    Deltagare

Ytterligare ett bevis på att man ALLTID ska ha allt på papper!
      Värdelöst så här i efterhand, men..

Surt!

Reaperman
      Deltagare

Tyvärr är det ju så att om du inte har det på papper det så kan man inte komma och klaga efter.

Jävligt trist.

Wallinen
        Deltagare

>Tyvärr är det ju så att om du inte har det på papper det så
          >kan man inte komma och klaga efter.

Klart att man kan komma och klaga… och dessutom ska man göra det enligt mig.

En muntlig överenskommelse gäller lika väl som en skriftlig, bara att det är väldigt mycket svårare att kunna bevisa vad som är sagt än vad som är skrivet.

/W

Reaperman
          Deltagare

>En muntlig överenskommelse gäller lika väl som en skriftlig,
            >bara att det är väldigt mycket svårare att kunna bevisa vad
            >som är sagt än vad som är skrivet.

Det är just det den inte gör.
            Beror ju på om köparen ger med sig och säger som det va.
            Men man har inte lagen på sin sida om man inte har papper på det.

Krigge
            Deltagare

Holmqvist bil är ju inte längre återförsäljare för subaru……
              När jag var där och kollade för ett halvårsen skulle han lura på mig en tyskimporterad 02:a Sti. Han gav mig en offert och lämnade ingen rabatt utan ville ha 339k för den (vilket är en jävla förolämpning). Bad honom då om en offert på en ny bil istället och han lovade återkomma. Hörde aldrig av honom efter det, han kunde väl inte med och erkänna att dom inte längre fick sälja subaru?
              Blev Mölnycke Bil istället.

Wesly
              Deltagare

Nu får jag inte snacka skit om andra försäljnings ställen
                men det finns anledningar till att han inte är aktoriserad längre..

MVH
                Jonas
                Subaru Sandared / Borås<------ inte långt från gbg så kom & hälsa på mig & Lars-Åke istället (reklam)

Niklas
                Deltagare

Det tog Holmqvist & Co fem månader innan jag fick min vinge som jag skulle haft på bilen då jag hämtade ut den. Inte hellre räckte det med att jag ringde så gott som varje vecka och frågade hur det gick, slutade med att mina föräldrar fick ringa och skälla ut dem. Då gick det lite fortare men monteringen fick jag själv fixa. Det som sades vid köpet stämde visst inte lägre.

Funderar på att köpa en ”Kalle pissar på Holmqvist Bil AB”, kanske dra igång gruppköp på en sån? ’nuff said!

Wesly: Regionsträffbesök hos er kanske? 🙂

Wesly
                  Deltagare

godag fyrstenhoffan hälsa far din samt jag är mycket sugen på att se ditt nya subaru bygge

Blocken
                    Deltagare

>MVH
                      >Jonas
                      >Subaru Sandared / Borås<------ inte långt från gbg så kom & >hälsa på mig & Lars-Åke istället (reklam)

Säljer ni fälgar och klistermärken? }( }( }( }( }( }(

/AB

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Wesly
                      Deltagare

Tjena blocken !
                        Vi kan tyvärr inte påverka om fälgarna är restade eller inte….

MVH
                        Jonas

ImprezaVbG
                        Deltagare

När jag hade bestämmt mig för att äntligen köpa min drömbil så åkte jag till Holmqvist bil för att få lite info om priser mm.
                          Det ända jag kan säga va att han verkade HELT ointresserad att sälja någon bil till mig 🙁 Varför vet jag inte,men sämre säljare får man leta efter….Där står jag med ett brinnade intresse o ändå misslyckades dom?? 😮
                          Så jag köpte min bil privat istället,o det ångrar jag inte 🙂

Assazel
                          Deltagare

>>En muntlig överenskommelse gäller lika väl som en
                            >skriftlig,
                            >>bara att det är väldigt mycket svårare att kunna bevisa
                            >vad
                            >>som är sagt än vad som är skrivet.
                            >
                            >Det är just det den inte gör.
                            >Beror ju på om köparen ger med sig och säger som det va.
                            >Men man har inte lagen på sin sida om man inte har papper på
                            >det.

Där är du helt ute och cyklar ute i det blå Reaperman. Man HAR lagen på sin sida men som Wallinen säger kan det vara svårt att bevisa.

”Ett muntligt löfte gäller lika starkt som ett skriftligt. Men det är svårare att bevisa vad som egentligen avtalats om”

Bara ett exempel på en källa och svaret är skrivet av en jurist.
                            http://www.nerikes.se/familje/fraga.asp?intId=36&strCategory=Familjejuridik

Reaperman
                            Deltagare

>Där är du helt ute och cyklar ute i det blå Reaperman. Man
                              >HAR lagen på sin sida men som Wallinen säger kan det vara
                              >svårt att bevisa.
                              >
                              >”Ett muntligt löfte gäller lika starkt som ett skriftligt.
                              >Men det är svårare att bevisa vad som egentligen avtalats
                              >om”
                              >
                              >Bara ett exempel på en källa och svaret är skrivet av en
                              >jurist.
                              >http://www.nerikes.se/familje/fraga.asp?intId=36&strCategory=Familjejuridik

Jo men det är indirekt det jag syftar på.
                              Du kan stå och ljuga hur som helst om vad något annan har sagt utan att det går att bevisa.
                              Ord mot ord håller ju inte.

Blocken
                              Deltagare

>och frågade hur det gick, slutade med att mina föräldrar fick
                                >ringa och skälla ut dem. Då gick det lite fortare men

-Dina föräldrar ringde? :*

http://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

moken
                                Deltagare

skriver som på zatzy, finns fler oseriösa, som tex bilteamet som jag köpte min förra av… Massa löften, inga inbefriades…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 47 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.