SSC Allmänt snack Allmänt småprat Holmqvist Bil = Oseriösa bilskojare

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 47 totalt)
  • Författare
    Lefty
    Deltagare

http://www.bilar.konsumentverket.se/Documents/bilar/varudekl_bilar.pdf

Kika på sida 2….

Jag och Dahlboms bil i Gävle samt Konsumentverket har haft ganska roligt ihop x( 😀

Tur var så slutade allt gott och väl till min fördel }(

Lefty
      Deltagare

Ja det kanske var en sämre text… jag har letat men har inte hittat igen den text jag läste när jag tvistade 🙁

Men om jag inte har allt bakom foten så skulle jag svara JA på den frågan…

Dom är skyldig att berätta sånt som kan ha så pass stor inverkan på köpet att du kanske rentutav inte ens skulle kolla på bilen, om du hade varit vetandes att den varit krockad.

Liknande sak hände mig men dock ingen krockskada 🙂

Jag hade rätt att häva köpet då, då den information som undan hållits hade haft så pass stor inverkan på köpet.

Men hur lätt skulle de vara för en försäljare att sälja bilen om de skulle stå på papper att den var krockad 🙂
        Jag tror det här är nått som man ogärna berättar!

Hoppas det hjälpte dig lite nu iaf 🙂

gegge
        Deltagare

Jag köpte min Subaru på Holmqvist. Fullservad enligt annons, men enligt boken inte de senaste 1,5 åren och 2000 milen. Upptäckte det försent tyvärr. Dessutom har de sålt på mig en försäkring som bara gäller fullservade bilar. Efter trettioelva samtal och mail har jag fortfarande inte fått skriftligt besked på om den gäller. Tur att man kollade bilregistret för det fanns anmärkningar från bilprovningen. Efter påpekanden kommer de att skicka delar, men byta får man göra själv. Bilen är jag nöjd med, men jag förstår att Holmqvist inte får sälja Subaru.

Niklas
          Deltagare

Tragiskt företag. Ännu värre är det när man är nöjd med bilen och inte vill lämna tillbaka den.

Manor
            Deltagare

Säljaren på Saab här i Linköping, sa citat ” Jag tror inte en denna 9-3 (2.0t) är i din prisklass” som svar på min förfrågan om provkörning. Näähä, sa jag och åkte veckan efter upp till Furstenhof för att hämta min WRX.

…och det var väl en j-vla tur både för oss i klubben och dig Jonas…hur kul är en Saab på en skala?

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

Fy f-n va trist.

mvh Mats N

pante_ante
                Deltagare

Köpte min Impreza hos Holmqvist Bil i Göteborg förra sommaren. När jag skulle köpa bilen ställde jag en fråga till försäljaren om garantier och fri service fortsätter gälla om bilen är importerad. Javisst svarar försäljaren det är inga problem.Jag frågade också om en instruktionsbok på svenska till bilen eftersom den jag fick med var på tyska, detta skulle inte heller vara några problem. Så igår när jag skulle hämta min bil från servicen säger mekanikern, som förövrigt var en go gubbe att den fria servicen gäller inte importerade bilar. Fattig som man är så fick man nästan hjärtsnörp av det besked man fick. Mekanikern ringde upp Holmqvist Bil för att fråga vad som gällde och försäljaren nekade till att han skulle ha sagt detta. Svetten rinner och inga pengar. Mekanikern låter mig ta bilen trots att jag inte betalt, för att återkomma dagen efter, tack för det. Jag ringer direkt till Holmqvist Bil för att prata med försäljaren som lovat mig detta, men han är ”upptagen med en kund ” och lovar ringa så snart han är klar. Tiden går och efter att han inte ringt mig efter en timmes väntan beslutar jag mig för att åka dit och prata med honom. Väl där ser man direkt hur de två försäljarna börjar se nervösa ut. Han börjar med att säga att han inte kommer ihåg men ändrar sig sedan till att han absolut inte sagt detta.
                  Det blev alltså en sur serviceräkning för mig, och instruktionsboken har jag heller inte fått trots att jag varit där och frågat efter den.
                  Det finns fler tråkiga historier från Subaru ägare som råkat ut för Holmqvist Bil oseriösa verksamhet.
                  Du som funderar på att köpa en bil hos Holmqvist Bil, tänk dig för och tro aldrig på vad dom lovar dig.

MVH Ante

Yonaz
                  Deltagare

Hogis,samma som när jag var ute och spejade kul bil i somras. Pratade med VW i Trollhättan om nya Golf R32. Det var första dan på semestern, så jag hade slitna jeans, flip-flop-tofflor och urtvättad Springsteen-t-shirt. Säljkräket synade mig från tå till topp och bestämde att R32:an var för dyr för mig :+Tyvärr var inte samma säljkräk där när jag åkte förbi och visade upp STi:n i höstas… men hans kollega var inte så kaxig efter att jag parkerat utanför glasdörrarna :D:D:D /ABhttp://images.bravenet.com/common/images/smilies/cowboy.gif

Säljaren på Saab här i Linköping, sa citat ” Jag tror inte en denna 9-3 (2.0t) är i din prisklass” som svar på min förfrågan om provkörning. Näähä, sa jag och åkte veckan efter upp till Furstenhof för att hämta min WRX.

gegge
                    Deltagare

Snart ett år har gått och jag har fortfarande inte fått mina delar. Dessutom är det oklart om försäkringen/garantin jag tecknade vid köpet verkligen gäller då den fullservade bilen har luckor. Rätt tröttsamt att höra deras löften och ursäkter så nu blir det ARN istället.

p_ilis
                      Deltagare

Var med om samma sak på GDS bil i Bro. De sa att den var svensksåld och allt. Visade sig ett år senare att så inte var fallet.. Men då hade de gått i konkurs. Körde halvförsäkrat utan att veta om det och fri service var inte att tänka på.. ;(

Mvh
                        Peter

nyll1
                        Deltagare

Tack Subaru kamrater, skönt med lite stöd, och jag hoppas att vi alla påminner andra framtida bilköpare om Holmqvist Bil´s oseriösa affärermen även andra oseriösa firmor. Tack än en gång.Andreas.

ah, min tur att ta facklan!
                          Några tomtar i Borås, bil175ab med en viss herr Lojek e en riktig skojare! Där fattas det några mackor för att det ska bli en picnic!

🙂

gegge
                          Deltagare

Fick rätt! ARN rekomenderar Holmqvistkonkurrentbilar att betala mig omgående. Får se hur lång tid det tar…
                            Kanske ska hjälpa dem lite på traven? MRF, tingsrätt eller inkasso?

Mats
                            Deltagare

Grattis.
                              Skönt att höra att ARN hjälper ibland.

Mats GBG
                              Regionsansvarig Göteborg

Niklas
                              Deltagare

Skönt att du fick rätt.

simo
                                Deltagare

Ett brev till IM kanske e på sin plats så de slipper smuttsa ner märket ännu mer….

/U

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 47 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.