Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Boki
    Deltagare

Japp det blev H&R fjädrar när jag sänkte bilen (en STI MY06), men jag tycker att de inte sänkte bilen med 35mm utan 25mm max…..

Plus att ibland är höger fram högre än vänster fram (mellan däck o hjulhus)……..

När jag kört en passagerare fram så är bilen lika hög efter, sen när jag kört själv så är den högre höger fram…..

Har enbart mätt utan mig eller någon annan i bilen vid alla tillfällen……………..

🙁 jag fattar ingenting, är det normalt eller??

Har rätt att lämna tillbaks dem. Men vill inte göra det i onödan 🙁 ……….. kan man kräva någon sorts ersättning för att de inte sänkte som det stod??

Tpalm
      Deltagare

De ska sänka som det står angivet och självklart lika mkt på alla hjul !

Hur länge har dem suttit på ? De brukar behöva upp till en vecka för att ”sätta sig” ….

Är de rätt monterade ?

MVH Palm

Addson
        Deltagare

Japp det blev H&R fjädrar när jag sänkte bilen (en STI MY06), men jag tycker att de inte sänkte bilen med 35mm utan 25mm max…..Plus att ibland är höger fram högre än vänster fram (mellan däck o hjulhus)……..När jag kört en passagerare fram så är bilen lika hög efter, sen när jag kört själv så är den högre höger fram….. Har enbart mätt utan mig eller någon annan i bilen vid alla tillfällen……………..:( jag fattar ingenting, är det normalt eller??Har rätt att lämna tillbaks dem. Men vill inte göra det i onödan 🙁 ……….. kan man kräva någon sorts ersättning för att de inte sänkte som det stod??

Sti suger helt enkelt fett med Balle len!!

Nej jag upplevde detta med mina skulle sänka 50mm men kom kanske ner i 25 nu kanske den har satt sig på 30mm… Så det e ”FETT” med mygel med dom där mm!!

Mvh Adde ”mr clean”

SecretAgentMan
          Deltagare

Visst är det så, det stämmer aldrig, och det sätter sig lite till med tiden. 🙂

För mycket som många är ute efter är inte estetiskt, det ser bara jävligt ut (om man frågar mig) med hjulen uppe i hjulhusen.
            …så det brukar oftast bli precis lagomt i alla fall. 😀

/J

Boki
            Deltagare

Visst är det så, det stämmer aldrig, och det sätter sig lite till med tiden. :)För mycket som många är ute efter är inte estetiskt, det ser bara jävligt ut (om man frågar mig) med hjulen uppe i hjulhusen….så det brukar oftast bli precis lagomt i alla fall. :D/J

Jag ringde till Bilmodecenter(H&R) o talade med Wikenfors ang detta, o han sa att de inte ”lägger” sig ett dugg…. konstigt sa jag men han var bestämmd…… Okey om de inte sänkte 35mm men att det är olika fram det är mitt största bekymmer…:(

Är det en vanlig sak på Imprezerna att de är olika höga fram olika tider mm mm mm???,……

Wikenfors blev sur på mig för att jag tjata som fan om det o sa att jag kunde lämna tillbaks dem om jag ville…. men blir det verkligen skillnad om man tar TEIN?, kanske ”problemet” förblir med att den är olika hög fram….. TEIN sänker mer fram, kanske pga det så ser man inte ”problemet” lika tydligt men det är lika…..??.

Så vad gör man??? 🙁 Lämnar tillbaks dem o tar ”nya” H&R igen eller lämnar tillbaks dem o byter till TEIN??

Manor
              Deltagare

Inte tusan ska bilen vara olika hög fram…det låter väldigt skumt. Kan du inte visa upp bilen för dem du köpte H&R-fjädrarna av, alternativt ta kort på skillnaden?

mvh Mats N

SecretAgentMan
                Deltagare

BS, de sätter sig absolut efter ett tag…

/J – har monterat ett par satser sänkfjädrar… 😉

SecretAgentMan
                  Deltagare

…och olika höjd, står bilen på *helt* plan mark?
                    Om inte så kan du inte mäta och få några vettiga siffror.

/J

AK_Impreza
                    Deltagare

ja har märkt lite skillnad på min GT med sänkfjädrar…men det e på baken…men ja tror nån dämpare är slut 🙂
                      och det sänkte inte så mycket i fram som ja hade hoppats på!
                      men det ser iaf inte ut som en jävla jeep längre iaf 🙂
                      måste bilfanskapet vara så jävla hög orginal!? visst dt är ju en
                      rally replika elr vad man ska kolla det men skillnaden till jeep måste vara en hårsmån! 😉

SAM du som är kunnig om gt..
                      kan du säga mej varför min högra bak är lägre än vänstra..
                      den var det även innan sänkning..är det att dämparna är slut eller finns det nån annan anledning?

Addson
                      Deltagare

ja har märkt lite skillnad på min GT med sänkfjädrar…men det e på baken…men ja tror nån dämpare är slut :)och det sänkte inte så mycket i fram som ja hade hoppats på!men det ser iaf inte ut som en jävla jeep längre iaf :)måste bilfanskapet vara så jävla hög orginal!? visst dt är ju en rally replika elr vad man ska kolla det men skillnaden till jeep måste vara en hårsmån! 😉 SAM du som är kunnig om gt..kan du säga mej varför min högra bak är lägre än vänstra..den var det även innan sänkning..är det att dämparna är slut eller finns det nån annan anledning?

För mycket hulken könshår på högersida!! 😉 😉 😀 😀

AK_Impreza
                        Deltagare

Du kom på mej addeman 🙁

SecretAgentMan
                          Deltagare

ja har märkt lite skillnad på min GT med sänkfjädrar…men det e på baken…men ja tror nån dämpare är slut :)och det sänkte inte så mycket i fram som ja hade hoppats på!men det ser iaf inte ut som en jävla jeep längre iaf :)måste bilfanskapet vara så jävla hög orginal!? visst dt är ju en rally replika elr vad man ska kolla det men skillnaden till jeep måste vara en hårsmån! 😉 SAM du som är kunnig om gt..kan du säga mej varför min högra bak är lägre än vänstra..den var det även innan sänkning..är det att dämparna är slut eller finns det nån annan anledning?

Tja, ingen bil jag sett på vågar har varit identisk vad gäller viktfördelning vänster/höger.

Kör mer, kika mindre, höjden är kanon när man åker fulldubb på vintern, nästan så man vill ha lite mer ibland. 😉

/J

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.