SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hur är d nu me K&N öppet filter?

  • Detta ämne har 9 svar, 887 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av Practos.
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2594
    MittX
    Deltagare

      ja som sagt är d någe att ha lr? (K&N öppet filter)

      endel säger att LMM pajjar stup i kvarten och endel säger att d funkar perfekt? va är problemet då? rasar den för d som kör me plattan i bott lr?

      #53261
      Wesslan
      Deltagare

        Jag kör med sparcos öppna filtersats till imprezan. Den passar bra och det låter fint. Min LMM har inte gått sönder en enda gång när jag kört med det (flera hundra mil). Innan hade jag original och då pajjade den 2ggr med 2 veckors mellanrum (skumt men sant).

        /Micke

        #53263
        FeA
        Deltagare

          Jag kör med KN filter och har gjort det 600 mil utan problem. Det kritiska momentet är när du tvättar filtret och sedan oljar in det. Ha INTE på för mycket olja…

          #53262
          arikesti
          Deltagare

            Jag körde en GT-00 i 13000 mil med öppet kn filter utan olja dessutom. Hade aldrig problem med sensorn. Tror att allt snack om luftmassesensorer som pajar på grund av öppna filter hör hemma hos äldre Imprezor. Dom kanske är lite mer sensitive.
            Det är lite för mycket hokuspokus kring detta enligt min mening.

            #53255
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Nej, det är inte hokuspokus alls, LMM:en *är* mest känslig på 99/00 (wrx och senare har jag faktiskt inte koll på), att din höll så länge var nog betydligt mera tur än skicklighet.

              LMM:en är en lömsk jäkel som inte nödvändigtvis behöver gå sönder helt och skicka upp en CEL (check engine light).
              Potentiella konsekvenser i värsta fall är motorrenovering och tomt bankkonto.

              Så ta det lite allvarligt – ni leker med något som är erkänt känsligt på Imprezan, har ni råd med ett generalhaveri?

              /J

              Tilläggas bör att K&N verkar vara det konfilter som fungerar bäst med tanke på rasade LMM:s å andra sidan.

              #53258
              Kvarnis
              Deltagare

                >Tilläggas bör att K&N verkar vara det konfilter som fungerar
                >bäst med tanke på rasade LMM:s å andra sidan.

                Nix tror MRT’s variant vinner ;):D

                #53256
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Det är inte värst vanligt vet du, så statistik saknas. 😛 😀

                  /J

                  #53260
                  Simon
                  Deltagare

                    Kör med Apexi ingen olja!

                    #53259
                    MittX
                    Deltagare

                      fan va gött…. hämta mitt K&N på posten precis…. plus en filter rengörnings sats..så va lugn me olja då 🙂

                      #53257
                      Practos
                      Deltagare

                        kört med KN 7000mil och precis smällt min första lmm…6000rpm på 2:an med cel som resultat. Tur man hade DD så man vågade köra hem och byta till en ny lmm 😉

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.