SSC Allmänt snack Allmänt småprat Hur är rostskyddet på underredet på Gt-00 ?

• Detta ämne har 4 svar, 893 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år sedan av Snart_subba.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Assazel
    Deltagare

Frågar eftersom jag kanske skall beställa behandling…
      Min är uttagen 01-06 så man kanske bör vänta? Klarar orginalskyddet vintrarna okej eller är det dåligt?

Assazel
      Deltagare

sorry.. det va inget.. hitta trådar om det nu… 🙂

Vectorm12
        Deltagare

Rostskyddet ska vara helt OK på GTn men den täcker inte i hålutrymmen och likande (i alla fall inte på min)…

Jag lämnar in min i februari för behandling….

STI_Subba
          Deltagare

Min gamal ’00:a hade hyfsad skydd under men inget i hålrummet. Man börde ta bilen till en som gör rostskydd och har de kolla på bilen. Jag gjorde det för några veckor sedan och det kostade inget.

Man bör komplettera. Minst börde man komplettera i alla hålutrymmen.

/Kyle

Snart_subba
            Deltagare

>Frågar eftersom jag kanske skall beställa behandling…
              >Min är uttagen 01-06 så man kanske bör vänta? Klarar
              >orginalskyddet vintrarna okej eller är det dåligt?

Ju tidigare du kompletterar desto bättre. Rostskydd är i förebyggande syfte och ska läggas innan rosten ens börjat, gärna när bilen är ny.
              Spelar ingen roll om du får 12 års rostskyddsgaranti osv, det täcker
              endast om bärande balkar rostar igenom osv.. inte om det kommer lite skönhetsrost på skärmkanterna 🙁

Jobbade med rostkydd förut och den behövdes verkligen behandlas i hålrum, dock var grundskyddet bättre än ja hade förväntat mig.

MVH
              Micke

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.