SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Hur bra håller en ”svamplagning”?

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Pasi: Det var inte så dumt tänkt…nu skall vi bara hitta en som har ett 415-17-40 däck liggande till ett bra pris. 🙂

Desen
      Deltagare

Jag e inte säker på att du får plats med så brett däck som 415 i bagaget eller i hjulhuset. 😮 😉 😉

/Andreas, Skåne, Kristianstad
        Blå GT -99

Niklas
        Deltagare

Nej, men det är det minsta problemet. Så länge däcket går i så får man lösa höjdproblemet i efterhand. Jag vet nog hur man kan lösa det och sedan dölja det hela med mattan…

/N – byggmaterialskungen! :+

Grusdraparn
          Deltagare

Men reservhjulet som ligger bak i GT är bara ett lite pellegris hjul = diffdödare/Andreas, Skåne, Kristianstad Blå GT -99

Om inte jag har tagit nämnvärd skada av min tinner-indränkta kudde jag sovit på senaste veckan så är iaf mitt reservhjul betydligt mycket större i omkrets än vad mina iofs för små 215-40-17 däck är.

/Klas

Yonaz
            Deltagare

Om lagningen är korrekt utförd håller den garanterat för lite banåka.
              Funkar kanon att laga R-däck med samma metod.

Varför inte göra en snygg WRC-lösning på reservhjulet. Bagage? hjälmlåda räcker väl? 🙂

/J

Niklas
              Deltagare

Yonaz: På vägen hem från Jönköping hade jag en barnvagn och fem stora kassar fyllda med prylar från Ullared i bagaget. Tyvärr har jag inte samma frihet med bilen som vissa andra i klubben…men vänta ni, snart sitter ni i samma sits…MOHAHAHAHA!!! }(

/N – som inte tvingats sälja när kotten kom. 😛

Blocken
                Deltagare

till min fråga, hur bra håller en sådan lagning?

Det är lugna gatan, precis som Yonaz säger.

Själv har jag åkt punka massor av gånger. Vulklagningarna är kanon. Inget att oroa sig över, ta mera och håll järnet på Mantorp 🙂

/Black

Niklas
                  Deltagare

Blocken: Skall jaga den där jävla struten! Ser verkligen fram emot Mantorp! Skall bli grymt att få köra på en riktig bana och bara typ 10 bilar istället för 50-100 som brukar trängas när det är banträffar. :7

/N – som inte vill bli kompis med lecakulorna! 😮

Yonaz
                    Deltagare

Yonaz: På vägen hem från Jönköping hade jag en barnvagn och fem stora kassar fyllda med prylar från Ullared i bagaget. Tyvärr har jag inte samma frihet med bilen som vissa andra i klubben…men vänta ni, snart sitter ni i samma sits…MOHAHAHAHA!!! }(/N – som inte tvingats sälja när kotten kom. 😛

Har inte du en Opel att köra blöjor i? :*

/J- rustad med en WRC Volvo

Niklas
                      Deltagare

Eftersom jag inte kört Subarun på något längre äventyr sedan Emmaboda så tyckte jag att jag var värd att hålla i moccaratten igen. 😉

Manor
                        Deltagare

”Hon börjar fylla på och i samma takt som hon fyller på sprutar det vita skummet ut genom hålet”.
                          ”Killen som hjälper mig trycker i ett tjockt brunt typ 10cm snöre i hålet och sen skall det vara klar”.

Visst var det väl lite äckligt din lilla Äljpajsare ;).

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.