Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Pohlmann
    Deltagare

sitter här och funderar på nya fälgar.
      men vet inte hur breda jag får plats med. 18″ tänkte ja iaf, med det är bredden och ET som ja funderar på.
      de ja har kolla på är 8.5″ breda. med ET på 35.

Enligt företaget ja hört me säger att dom breddar 26mm utåt mot original fälgarna. vilket ja har mätt lite snabbt så blir det utanför skärmarna 🙁
      om jag inte sagt fel med original fälgar på STI 06 är väl 8″ breda och ET 55?

Med samtidigt så har ja sätt subbor som har 9.5″ breda å liknande ET. vilket borde bredda ännu mer utåt?

Men dom som har de har en camber på en 2-3 grader.

så undrar om nån vet om ja får plats med dessa på 8.5″ å ET 35..

eller vad har ni för storlek på era fälgar å camber vinkel?

MVH
      Claes

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Det är väl 48 original? Jag har 18×8,5 et 30. De går ju utanför skärmarna lite. Tar i ytterst lite i bak. Men beror ju på hur hög bilen är. Min är ganska låg och hård. Kolla min projekttråd så ser du hur mycket de bygger ut. Et 35 borde inte ta i. Jag kör även med -2 grader camber.

Dobrow
        Deltagare

Polarn kör Rota Grid Drift 18×9,5 dock vet jag inte Etn.

Själv kommer man köra 18×10 med liiite för låg et men ska breddas litegranna = )

Pohlmann
          Deltagare

Det är väl 48 original? Jag har 18×8,5 et 30. De går ju utanför skärmarna lite. Tar i ytterst lite i bak. Men beror ju på hur hög bilen är. Min är ganska låg och hård. Kolla min projekttråd så ser du hur mycket de bygger ut. Et 35 borde inte ta i. Jag kör även med -2 grader camber.

Mycket trevlig projekttråd måste jag säga 🙂
            De såg inte alls farligt ut me fälgarna, om ja köper me 5mm högre ET så kommer dom in lite längre ändå.

kolla runt lite på forumet å de ja hitta va att 06-07 hade et 55.. men kanske inte stämmer..

Blir nog å skaffa dessa fälgar jag titta på. fast fick mail idag om att de inte kommer komma i den färgen som ja vill ha.. så blir nog en pulverlack på dom direkt 😀

TomK
            Deltagare

Bara för att röra till det så vill jag nog påstå att det är ET53 🙂

Pohlmann
              Deltagare

Bara för att röra till det så vill jag nog påstå att det är ET53 🙂

du ser 🙂 lästa att de är olika från årsmodell till årsmodell.
                new age fram till 05 hade väl en ET å sen 06-07 en annan ET. men kanske inte stämmer de heller

997GT3
                Deltagare

Jag har 9×18″ ET30, sänkt 35mm och valsat, fälgarna sticker ut en bit men det ser riktigt bra ut 😀 Inte så praktiskt dock om man åker 4 pers…

Fricke.w
                  Deltagare

Bara klicka i model du har, och pröva fälgarna du har tänkt dig, dock så ska man vell sägga att den inte är helt hundra % att lita på, de de går dit lite agresivare fälgar och däck en vad kalkylatorn på står 🙂
                    http://waxtum.com/auto/rechner/et.html

Du vill inte ha ett par team dynamics pro race 1 18X8 et35 har jag för mig, med riktigt fina däck, 6000:-

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.