SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hur få bort asfaltmattor GT-00

• Detta ämne har 4 svar, 1,180 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av kamikaze.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    kamikaze
    Deltagare

Japp jag och brorsan skulle behöva tips på hur man får bort asfaltmattorna i bilen har än så länge bara tagit bort lite grann med en större flatmejsel som jag slant med och skar upp handen på ett vasst plåtclips.

Alla tips är välkommna 🙂

andreaswrx
      Deltagare

högtrycks tvätt med hetvatten i! går på nolltid då!

kamikaze
        Deltagare

Tack för tipset men mattan jag vill ha bort sitter på bakre hjulhuset inne i kupen och där har jag ingen lust att dra in en högtryckstvätt, ber om ursäkt att jag va lite otydlig i första inlägget

Funderade på varmluftspistol och isskrapa kan det funka tro ?

Palm
          Deltagare

Köp en RA(rally) kaross!?

Skämt och sido, färgskrapa eller dyligt och värmepistol är det nog som gäller. Det är ju tur att ni är två att dela på jobbet för de finns roligare saker att göra 😉

Edit: Kom på att det finns ju tyckluftdriven mejselhammare, som man använder att sprätta bort rost etc med, en sådan borde man kunna fräsa bort mattan med.

kamikaze
            Deltagare

Det är ju tur att ni är två att dela på jobbet för de finns roligare saker att göra 😉

Japp helt klart, dricka öl tex

Ska pröva värmepistol och skrapa nu gäller det bara att få brosan till och skrapa så jag kan drick bärs 🙂

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.