Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    demo1
    Deltagare

Har en impreza gt 97;a och behöver ta loss hatthyllan för att montera ett slutsteg där. Hur gör man??? hittade lite svarta plast pluppar på undersidan som jag tröck upp men den sitter ändå kvar??!?!!?!?

SecretAgentMan
      Deltagare

Själva plåtdelen är en svetsad detalj i karosseriet. Kan behövas skärbrännare alt. vinkelslip till det. 😉

Jag hoppas att du menar pappskivan som ligger ovanpå – den sitter inkilad under c-stolparnas plastsjok….jag tror att det hela blir lite enklare om man tar bort baksätet först (har inte gjort det själv dock).

/J

demo1
        Deltagare

Hmm… hur gör man det??

Jag hade en jätte bra workshop manual till impreza gt förut på cd. Med sprängskisser på allt men den skivan har man ju slarvat bort =(

Tacksam för all hjälp

SecretAgentMan
          Deltagare

Baksätet är simpelt, 2 bultar vid passagerarnas ben, ut med sitsen, sedan är det 3 bultar i nederkant av ryggstödet – en på vardera sidan, och en i mitten.

/J

demo1
            Deltagare

tusen tack! =)

Whitewheels
              Deltagare

För att återkomma till denna länk i framtida syfte så kan jag säga att……….
                ……efter du fått bort baksätet o ryggstödet o “pluppat”(!?) dom små svarta plastplupparna på undersidan av hatthyllan så,precis som Jerry skrev, är hatthyllan inkilad mellan C-stolparna så du får böja den lite på mitten så att den kommer ut från sidorna vid C-solparna o dra papp-hatthyllan framåt, dvs mot dig.
                Kan säga att jag endast har en plastplupp(av kanske 5-6st) kvar nu,men jag vet hur man får bort den till nästa gång 🙁

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.