Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    tomaso
    Deltagare

kom på nya tankar om min krockade front , skulle vilja göra fronten lite bredare när den ändå är så att säga förstörd ( för de finns ju gott om plats under nu ), så de jag undrar är om de är någon som vet hur man ska göra för att få den bra?
      var man köper grejor osv ?? vad ska man ha för plast ? behövs några speciella verktyg ? elr nån länk elr så , helst inte på engelska ..

tackar för svar

// Tomas

daniel83
      Deltagare

Kontakta ett båtvarv och hör med dom först som MatsN.

Om dom inte vill hjälpa dig hör av dig så ska jag ge dig lite tips och råd.

moken
        Deltagare

Ska du utgå från orginalfronten som är i abs plast och bygga på den med polyester och glasfiber? Det är jävulskt svårt att få skarven hållbar isånafall. Lättaste är att isf göra en ”plugg” av gamla fronten med tex fogskum där du ska bygga om. Slipa ner det, pensla på släppmedel överallt och plasta uppepå. Plasta på förstärkningar, slit i sär efter härdning och gjut din nya front inuti formen som du just gjort ovan.
          Polyester, härdare och glasfiber kan man köpa på biltema billigt. Dock är den glasfibermattan lite svårarbetad i knixiga vinklar och vrår, då köper man istället en finare korsflätad matta tex från Sea Sea.

Ska du promt försöka bygga på orginalfronten får du lägga på mycket glasfiber på insidan tex av fronten för att försöka binda samman abs med glasfiber. Rugga ytan med grovt papper innan och tvätta med aceton.

Manor
          Deltagare

Det kanske går att kontakta någon som håller på med plastbåtar? I annat fall har jag tyvärr inget tips att ge.

mvh Mats N

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.