› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hur göra: kolla mailen från jobbet?
- Detta ämne har 25 svar, 1,646 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 5 månader sedan av
Lt Dan.
-
FörfattareInlägg
-
26 augusti, 2005 kl. 17:16 #8902
Lt Dan
DeltagareAlla möjliga sidor e stoppade numera. Har ibland behov att kunna kolla min yahoo mail box från jobbet. Nåt tidigare inlägg tror jag handlade om typ detta men jag fattade inte mycket. Hur gör jag? Några trevliga genvägar 🙂
Mvh LtD
26 augusti, 2005 kl. 20:12 #100299modulated
Deltagarekolla hemma på ns-lookup och ta fram ip-adressen, det brukar
funka rätt ofta, annars har jag inget förslag// Patrick P – borde inte dricka mer =)
N/P : Fortfarande nått dance skit.
29 augusti, 2005 kl. 08:47 #100289SecretAgentMan
DeltagareVi har både pop och imap-möjlighet att läsa imprezamailen, men ingen smtp för utgående post (förenklat, vi kan läsa, men icke skicka).
imap.impreza.nu alt. (om jag minns rätt) pop.impreza.nu – imap öppnar mailboxen på servern direkt utan att tanka ned mailen (och den lämnas där, mao kan du läsa den från webbmailen senare, pop-varianten går säkert att få att lämna originalet på servern med).
Användarkonto som skall användas är samma-lika som du loggar in med i webbmailen.
/J
29 augusti, 2005 kl. 08:47 #100293SecretAgentMan
DeltagareVi har både pop och imap-möjlighet att läsa imprezamailen, men ingen smtp för utgående post (förenklat, vi kan läsa, men icke skicka).
imap.impreza.nu alt. (om jag minns rätt) pop.impreza.nu – imap öppnar mailboxen på servern direkt utan att tanka ned mailen (och den lämnas där, mao kan du läsa den från webbmailen senare, pop-varianten går säkert att få att lämna originalet på servern med).
Användarkonto som skall användas är samma-lika som du loggar in med i webbmailen.
/J
29 augusti, 2005 kl. 13:08 #100308Lt Dan
DeltagareVi har både pop och imap-möjlighet att läsa imprezamailen, men ingen smtp för utgående post (förenklat, vi kan läsa, men icke skicka).imap.impreza.nu alt. (om jag minns rätt) pop.impreza.nu – imap öppnar mailboxen på servern direkt utan att tanka ned mailen (och den lämnas där, mao kan du läsa den från webbmailen senare, pop-varianten går säkert att få att lämna originalet på servern med).Användarkonto som skall användas är samma-lika som du loggar in med i webbmailen./J
Vilket betyder? Ledsen men det e rena grekiskan för mig 🙂
Patriks förslag har jag inte provat än. Vill ju också att det inte ska synas att ja varit i mailboxen. Går det?
/Dan
29 augusti, 2005 kl. 13:08 #100311Lt Dan
DeltagareVi har både pop och imap-möjlighet att läsa imprezamailen, men ingen smtp för utgående post (förenklat, vi kan läsa, men icke skicka).imap.impreza.nu alt. (om jag minns rätt) pop.impreza.nu – imap öppnar mailboxen på servern direkt utan att tanka ned mailen (och den lämnas där, mao kan du läsa den från webbmailen senare, pop-varianten går säkert att få att lämna originalet på servern med).Användarkonto som skall användas är samma-lika som du loggar in med i webbmailen./J
Vilket betyder? Ledsen men det e rena grekiskan för mig 🙂
Patriks förslag har jag inte provat än. Vill ju också att det inte ska synas att ja varit i mailboxen. Går det?
/Dan
29 augusti, 2005 kl. 19:50 #100294SecretAgentMan
DeltagareAhapp…inte it-nörd mao. 😀
Vad kör du för mailklient i jobbet, outlook?
/J
29 augusti, 2005 kl. 19:50 #100290SecretAgentMan
DeltagareAhapp…inte it-nörd mao. 😀
Vad kör du för mailklient i jobbet, outlook?
/J
30 augusti, 2005 kl. 06:46 #100312Lt Dan
DeltagareAhapp…inte it-nörd mao. :DVad kör du för mailklient i jobbet, outlook?/J
Ringer IT avd. så fort det knasar 😀 Vilket jag inte kan göra i det här fallet…
Japp outlook
/LTD
30 augusti, 2005 kl. 06:46 #100309Lt Dan
DeltagareAhapp…inte it-nörd mao. :DVad kör du för mailklient i jobbet, outlook?/J
Ringer IT avd. så fort det knasar 😀 Vilket jag inte kan göra i det här fallet…
Japp outlook
/LTD
30 augusti, 2005 kl. 10:48 #100295SecretAgentMan
DeltagareNu skiljer det sig lite mellan versioner, men låt oss anta att du kör en senare version.. 🙂
Inne i outlook – rullgardinsmenyn verktyg – epostkonton – ”lägg till…” – välj ”imap”, pilla i uppgifterna som behövs.
Ditt namn – precis som det låter.
E-postadres – japp…se ovan. 😀
Inkommande epost – imap.impreza.nu
Utgående epost – det är här det blir lite klurigt, jag använder våran jobbserver här (vi har ingen burk för utgående på impreza.nu), prata med din it-mupp och se vad han kan göra.
Alternativt så pillar du i bladiblalablbla och väljer att inte skicka ut något, outlook tillåter inte att man lämnar fältet tomt.Nästa, ok, etc – klart, läs på ba’!
/J
30 augusti, 2005 kl. 10:48 #100291SecretAgentMan
DeltagareNu skiljer det sig lite mellan versioner, men låt oss anta att du kör en senare version.. 🙂
Inne i outlook – rullgardinsmenyn verktyg – epostkonton – ”lägg till…” – välj ”imap”, pilla i uppgifterna som behövs.
Ditt namn – precis som det låter.
E-postadres – japp…se ovan. 😀
Inkommande epost – imap.impreza.nu
Utgående epost – det är här det blir lite klurigt, jag använder våran jobbserver här (vi har ingen burk för utgående på impreza.nu), prata med din it-mupp och se vad han kan göra.
Alternativt så pillar du i bladiblalablbla och väljer att inte skicka ut något, outlook tillåter inte att man lämnar fältet tomt.Nästa, ok, etc – klart, läs på ba’!
/J
30 augusti, 2005 kl. 10:50 #100296SecretAgentMan
Deltagareasg….
Jag gjorde det igen – jag läser hälften och svarar på annat än det frågas om – ovanstående har med imprezamailen att göra. 😀
Sorry…
Yahoo vettefasiken. 😀
/J
30 augusti, 2005 kl. 10:50 #100292SecretAgentMan
Deltagareasg….
Jag gjorde det igen – jag läser hälften och svarar på annat än det frågas om – ovanstående har med imprezamailen att göra. 😀
Sorry…
Yahoo vettefasiken. 😀
/J
30 augusti, 2005 kl. 10:52 #100300modulated
DeltagareJodu SGM ;), men det kan ju vara bra att veta för andra ändå..
Men Yahoo, har inte de bara webmail?// Patrick P.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.