SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hur kan ja se om denna box e chippad ?

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    volvosnubbe
    Deltagare

11k hos Trollspeed= En motor du vet är rätt mappad iaf, sen kan ju vilken ”bullet-proof” motor som helst rasa ändå, men då har du gjort vad du kan iaf.Hoppas på att det går bra= Eventuellt ett motoras och notan börjar på 30k, om man räknar som en känd profil här på forumet som renoverat en o annan kokarmotor, eller så går den hur bra som helst i 20 000 mil till.Men varför chansa när du kan göra ”rätt” för en så liten peng som 11k. Det är ju lika mycket som den stora servicen kostar. O den hoppar man ju inte över för att det nog går bra ändå.Mitt råd: Kolla upp så allt står rätt till med EGT, AFR, ”det cans” o riktig laddtrycksmätare. Får du kvitto på att allt står rätt till så får du fundera vidare om du ska ha ut mer effekt eller om du är nöjd där du står idag. Ska du ha ut mer så gör du modifieringarna och mappar sen.Är det nåt som inte står rätt till med mappningen så är ju valet rätt lätt.Mats GBGRegionsansvarig Göteborg

kamremen har ja bytt 😉 så har gjort endel av servicen 🙂 men gick på 8lappar för den jäveln så har itne råd för mappning 😉 ännu iaf. Blir väl JRM så småning om deme ju 3lappar billigare!

volvosnubbe
      Deltagare

Väntar på Jerrys kommentar. Om han ens orkar…VET du att allting är ok (kollat med bredbandslambda, korrekt laddtrycksmätare etc) så är det väl bara att tuta och köra. Allt annat känns lite riskabelt. Litar du på turbocenters svar? Står de för ev. kostnader i samband med ett motorras pga bilen går för snålt? 🙁

*asg*Ja jääädrar du… :D/J – orkar inte ens börja svara… 😀

Ja de just sånna här svar man får .. vart ska ja då lära mig 😉
        eller att ja ska sätta mig ner o ta en kaffe o läsa på forumet lite.. Vilket ja har gjort o ändå inte fått svar. DÄRAV tror ja mer på Turbocenter för ja fick svar på mina frågor.. va ska ja annars tro? O ja vet att chip pajjar motorerna. Men den e ju tydligen tine chipad o utan nån annan skit sitter på ist.
        Många dagar ja bara haft lust o sälja aset o köpa mig en bil ja kan igen..men envis som man är försöker man på alla sätt o vis skaffa sej mer info så att man nån gång kan det
        Nu har ja iaf plockat bort pyset så ja kan köra me den utan att nått går åt helvette.
        Inget illa menat till er men de inte lätt o lära sig om man inte får info´n från nån stans. Finns ju inte änns mek böcker till imprezan typ haynes.

SecretAgentMan
        Deltagare

Ta det lugnt och stilla bara, en stadig kopp kaffe och lite sökande här är inte fel. 🙂

Jag vill påstå att Turbocenter har precis NOLL koll på imprezan här, deras sätt att plocka ut mer effekt är det som dödar motorerna, inte någon mystisk bortförklaring om kass kylning.

Rätt inställt så fungerar motorerna alldeles utmärkt, men höjer man bara laddtrycket så är det just inte det – rätt inställt…
          Det kan säkert fungera, och det kan lika gärna gå käprätt åt helvete.
          Turbocenter förlitar sig på att insprutningen kompenserar för det ökade laddtrycket.

En riktig mappning av någon som *vet* vad han/hon pysslar med är alltid bättre, även om man precis som det skrivits inte kan ge några garantier på att det kommer hålla för all evighet framöver.

Trots allt tullas det på marginaler när man pillar på effekt och vrid.

/J

Blocken
          Deltagare

Finns ju inte änns mek böcker till imprezan typ haynes.

Det är ljuvligt att åka safemappad Trollspeed-kärra och koncentrera sig på körningen istället för att felsöka ”skitfel” hela tiden 😉

Mvh Blocken

…………………..
            Thai-Perr

simo
            Deltagare

Finns ju inte änns mek böcker till imprezan typ haynes.

Sålde inte klubben sådana böcker? Höll inte Toni i detta för 4-5 år sedan?

/U – som kan ha drömt

OzO
              Deltagare

Klubben har bara (genom Haynes) sålt informationsbok om Subaru, dvs ingen mekbok. På MRT Rally kan man köpa en läsvärd bok om trim och sånt: http://www.mrtrally.com.au/performance/wrxbook.htm

/G ::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.